جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7371 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸ |
292 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، دولت انگلیس به‌عنوان یکی از حامیان کلیدی اوکراین روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه در حوزه صادرات خدمات وضع کرد. «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، تحریم‌های جدید، خدماتی از جمله مشاوره مدیریتی، حسابداری و روابط عمومی را در حوزه‌های حیاتی […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، دولت انگلیس به‌عنوان یکی از حامیان کلیدی اوکراین روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه در حوزه صادرات خدمات وضع کرد.

«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، تحریم‌های جدید، خدماتی از جمله مشاوره مدیریتی، حسابداری و روابط عمومی را در حوزه‌های حیاتی روسیه شامل می‌شود.

در این بیانیه آمده است، این تحریم‌ها بدان معنا هستند که کسب‌وکارهای روسی از این پس نمی‌توانند از خدمات انگلیس در زمینه‌های فوق استفاده کنند.

تراس مدعی شد: «قطع دسترسی خدمات انگلیسی، فشار بیشتری بر کرملین وارد کرده و در نهایت به تضمین شکست پوتین در اوکراین کمک می‌کند».

وزیر خارجه انگلیس بامداد پنجشنبه خواستار قطع واردات انرژی شامل نفت و گاز از روسیه شد. تراس طی اظهارات ضد روسی گفت: «جنگ در اوکراین جنگ ما و جنگ همه است. مصمم به همکاری با متحدان خود بر روی طرح جدید مارشال برای حمایت از اوکراین هستیم».

یک روز بعد «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس والاس گفت، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه قصد دارد در مراسم رژه روز نهم ماه می (جشن پیروزی روسیه در جنگ جهانی دوم) که حدود دو هفته بعد برگزار می‌شود، دور جدیدی از حملات علیه «نازی‌ها» در اوکراین را اعلام کند. این ادعا از سوی روسیه تکذیب شد.

علاوه بر این وزارت دفاع انگلیس روز جمعه گفت در راستای «بازدارندگی در مقابل تهاجم روسیه»، نیروهای مسلح انگلیس ۸ هزار نیروی بیشتر به شرق اروپا اعزام خواهند شد.

روسیه از  پنجم اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!