سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-16
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7417 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷ |
255 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا، محمدرضا رضائی کوچی شامگاه چهارشنبه در آیین رونمایی از سند حدنگار جزایر سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: جمهوری اسلامی دارای پنج هزار کیلومتر نوار ساحلی است که می طلبد تمام قوا و زیرمجموعه های آن به صورت جدی توسعه اقتصاد مبتنی بر دریا را در دستور کار خود قرار دهند. وی […]

به گزارش ایرنا، محمدرضا رضائی کوچی شامگاه چهارشنبه در آیین رونمایی از سند حدنگار جزایر سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: جمهوری اسلامی دارای پنج هزار کیلومتر نوار ساحلی است که می طلبد تمام قوا و زیرمجموعه های آن به صورت جدی توسعه اقتصاد مبتنی بر دریا را در دستور کار خود قرار دهند.
وی اضافه کرد: در مجلس شورای اسلامی نیز به صورت ویژه تدوین قانونی برای فراهم کردن توسعه فعالیت های اقتصادی در نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور دنبال می شود و در این راستا مناطق آزاد تجاری سهم ویژه ای خواهند داشت.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه دولت برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی یادآور شد: تاکنون پنج میلیون متقاضی در سامانه جهش تولید مسکن نام نویسی کرده اند که این مساله نشان از نیاز اساسی جامعه برای سرمایه گذاری در این عرصه است.
وی افزود: با توجه به این نیاز و وجود برخی زیرساخت ها، امکان ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد و مجلس شورای اسلامی اراده حمایت از این طرح دولت را دارد.
رضائی کوچی یادآور شد: همچنین الزام بانک ها برای پرداخت ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن گام دیگری است که امکان اجرای سالانه یک میلیون واحد مسکونی کشور را فراهم می کند.
سند حدنگار جزیره های سازمان منطقه آزاد کیش با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حسن بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش رونمایی شد.
منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش به وسعت ۹۲ کیلومتر مربع، هندورابی به وسعت ۲۳ کیلومتر مربع، فارور بزرگ به وسعت ۲۷ کیلومتر مربع و فارور کوچک به وسعت پنج کیلومتر مربع است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!