پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7419 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷ |
239 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیرحسین قاضی زاده هاشمی چهارشنبه شب در نشست شورای هماهنگی و نظارت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هرمزگان که با حضور استاندار و جمعی دیگر از مسوولان برگزار شد، اظهار داشت: برای تبدیل گلزارهای شهدا به عنوان مراکز و کانون های توسعه فرهنگ دینی، در تلاش هستیم که افرادی را تحت […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیرحسین قاضی زاده هاشمی چهارشنبه شب در نشست شورای هماهنگی و نظارت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هرمزگان که با حضور استاندار و جمعی دیگر از مسوولان برگزار شد، اظهار داشت: برای تبدیل گلزارهای شهدا به عنوان مراکز و کانون های توسعه فرهنگ دینی، در تلاش هستیم که افرادی را تحت عنوان خادم الشهدا به صورت داوطلبانه و مردمی جذب کنیم .
وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران ردیف اعتباری عمرانی ندارد، افزود: اعتبارانی عمرانی بنیاد در اعتبارات استانی دیده می شود که این مساله یکی از مشکلات ما در ساماندهی گلزارهای شهدا است که البته رایزنی هایی صورت گرفته و امیدوار به حصول نتیجه در این زمینه هستیم.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه امنیت و عزت روز افزون ملت ایران مرهون خون مطهر شهدا است، گفت: باید با بصیرت، هوشیاری و دشمن شناسی توطئه‌های شوم دشمنان انقلاب را خنثی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: برای شخصیت برجسته ایثار و شهادت هر استانی یک فیلم در سطح الف خواهیم ساخت که ۳۰ درصد بودجه ساخت آن را بنیاد تقبل خواهد کرد که امسال یک مصوبه‌ای در بودجه کشور داشتیم که اعتباری که طبق قانون ۱۰ درصد باید در حوزه ایثار و شهادت هزینه شود و تحت مدیریت همین شورای ایثار و ترویج صورت گیرد.
معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پیگیری مسائل و مشکلات مرتبط با سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگران در اولویت و دستور کار دولت سیزدهم است و مساله اشتغال مشکل جدی همه خانواده‌های ایثار و شهادت است و استانداران در این زمینه فعالانه عمل کنند.
وی ادامه داد: از استاندار هرمزگان و همه ادارات کل استان که همکاری لازم را در این خصوص در راستای خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران داشته‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم.
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برای تکمیل مرکز رفاهی و توانبخشی ایثارگران استان هرمزگان، با کمک دولت و استاندار هرمزگان، منابع مالی لازم پیش بینی شده است.
قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: تامین زمین جهت احداث مسکن برای ایثارگران در بندرعباس و قشم و همچنین ساخت مرکز جامع رفاهی ایثارگران در جزیره قشم از دیگر اقداماتی است که در هرمزگان صورت گرفته است.
وی گفت: امیدواریم همکاری فوق‌العاده خوبی که بین خانواده ایثار و شهادت، بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیران استان با ریاست استاندار هرمزگان و پشتیبانی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی شکل گرفته ، الگوی مناسبی برای سراسر کشور باشد.
معاون رییس جمهور با بیان این که شورای هماهنگی و نظارت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست استانداران در استان‌ها به همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌ها نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان ۴۰۰ نفر از جامعه هدف ما بدون مسکن هستند که ۲۱۰ نفر در اولویت قرار دارند و کارهای واگذاری آنها انجام شده اما ۲۰۰ نفر هنوز باقی مانده که ضرورت دارد تا پایان سال فکری اساسی برای آنها بشود تا هیچ ایثارگری مشکل مسکن نداشته باشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!