جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7425 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸ |
246 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی چهارشنبه شب در نشست شورای هماهنگی و نظارت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هرمزگان که با حضور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: در تامین اعتبارات ساخت موزه دفاع مقدس از اعتبارات استانی و همچنین با […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی چهارشنبه شب در نشست شورای هماهنگی و نظارت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هرمزگان که با حضور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: در تامین اعتبارات ساخت موزه دفاع مقدس از اعتبارات استانی و همچنین با جذب کمک از صنایع فعال در هرمزگان، کمک خواهیم گرفت .
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جهاد تبیین، ادامه داد: یکی از مواردی که در جهاد تبیین باید به آن توجه کنیم، زنده نگه داشتن یاد ۲۹۰ شهید مسافر هواپیمای ایرباس مسافربری جمهوری اسلامی ایران است .
دوستی بیان داشت: لازمه این کار ایجاد یک نماد در استان هرمزگان جهت تبیین این واقعه در طول تاریخ است که جنایت آمریکا در حمله موشکی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران که در آن ۲۹۰ مسافر از جمله ۶۰ کودک به شهادت رسیدند را بیان کند.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: افرادی از فرزندان شهدا و ایثارگران در هرمزگان قابلیت و توانمندی عضویت در هیأت مدیره صنایع این استان را دارند که در این خصوص نیز باید اقدام لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد: در خصوص اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگران در هرمزگان نیز اقداماتی صورت گرفته اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و علاوه بر اقدامات استانی، این کار نیازمند یک عزم ملی است.
دوستی بیان داشت: در زمینه دفاع مقدس، استان هرمزگان این ظرفیت را دارد که به عنوان قطب راهیان نور دریایی در کشور مطرح، شناخته و تعریف شود تا فرهنگ و ایثار و شهادت رزمندگان کشورمان در عرصه نبرد دریایی نیز به خوبی ترویج و تبیین شود.
استان هرمزگان بیش از یک هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!