جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7488 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۳:۵۶ |
273 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا، سعید محمد شامگاه چهارشنبه در آیین رونمایی از سند حدنگاری جزایر سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: سند حدنگار علاوه بر سهولت سرمایه گذاری ، زمینه ساز جلوگیری از زمین خواری و سوء استفاده‌ افراد سودجو از اراضی مناطق آزاد است. وی گفت : اردیبهشت امسال در نتیجه برگزاری جلسات مختلف با […]

به گزارش ایرنا، سعید محمد شامگاه چهارشنبه در آیین رونمایی از سند حدنگاری جزایر سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: سند حدنگار علاوه بر سهولت سرمایه گذاری ، زمینه ساز جلوگیری از زمین خواری و سوء استفاده‌ افراد سودجو از اراضی مناطق آزاد است.
وی گفت : اردیبهشت امسال در نتیجه برگزاری جلسات مختلف با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تفاهم نامه همکاری مشترک بین ۲ دستگاه در راستای ثبت و صدور اسناد مالکیت کاداستری و بروز رسانی اطلاعات مالکیتی و نقشه های مرتبط در محدوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، همکاری در جهت بازبینی، پالایش و تاسیس انواع شرکت ها با شناسه مجزای مناطق آزاد به امضا رسید.
دبیرشورایعالی افزود: امروز در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد تحویل اسناد تک‌برگی چهار جزیره کیش، هندورابی، فارور کوچک و فارور بزرگ هستیم که این اقدام گام بسیار مهمی در منطقه محسوب می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون به علت زمین خواری و سودجویی افراد در برخی مناطق آزاد مشکل واگذاری زمین به سرمایه گذاران وجود دارد ادامه داد: انتظار می رود با صدور اسناد مالکیت اراضی و اجرای حد نگاری بسیاری از این چالش ها از جمله ثبت شرکت ها سوری مرتفع شود.
محمد، همچنین با اشاره به لزوم واردات خودور به جزیره کیش اضافه کرد: قرار بود ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو که در اختیار سازمان اموال تملیکی بود به مناطق آزاد اختصاص یابد، اما به علت طولانی شدن روند قضایی، از رییس جمهور درخواست کردیم با واردات ۲ هزار خودرو به کیش و قشم قبل از برگزاری جام جهانی موافقت کند.
سند حدنگار جزیره های سازمان منطقه آزاد کیش با حسن بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای سلامی رونمایی شد.
منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش به وسعت ۹۲ کیلومتر مربع، هندورابی به وسعت ۲۳ کیلومتر مربع، فارور بزرگ به وسعت ۲۷ کیلومتر مربع و فارور کوچک به وسعت پنج کیلومتر مربع است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!