جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7498 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۳:۵۷ |
303 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

حجت‌الاسلام عبدالکریم کوهستانی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از مدتی وقفه ناشی از کرونا در برگزاری مراسم سالگرد عالم برجسته شرق مازندران آیت‌الله محمد کوهستانی، مراسم پنجاهمین سالگرد رحلت ایشان روز پنجشنبه با حضور عموم مردم منطقه، چهره‌های علمی و دینی، روحانیون و برخی مسئولان در تکیه شهدای روستای کوهستان […]

حجت‌الاسلام عبدالکریم کوهستانی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از مدتی وقفه ناشی از کرونا در برگزاری مراسم سالگرد عالم برجسته شرق مازندران آیت‌الله محمد کوهستانی، مراسم پنجاهمین سالگرد رحلت ایشان روز پنجشنبه با حضور عموم مردم منطقه، چهره‌های علمی و دینی، روحانیون و برخی مسئولان در تکیه شهدای روستای کوهستان برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به این‌که دو سال پیش و در اوایل دوران همه‌گیری کرونا آیت‌الله حاج شیخ محمداسماعیل کوهستانی فرزند آیت‌الله کوهستانی و مدیر پیشین حوزه علمیه کوهستان چشم از جهان فرو بست و مراسمی برای یادبود ایشان برگزار نشد، امسال همراه با پنجاهمین سالگرد ارتحال آقاجان، دومین سالگرد ایشان نیز برگزار می‌شود.

مدیر حوزه علمیه روستای کوهستان خاطرنشان کرد: این مراسم قرار است از ساعت ۱۱ تا ۱۵ در تکیه شهدای روستای کوهستان برگزار شود و سخنران مراسم نیز حجت‌الاسلام مهدی دانشمند است.

آیت الله محمد کوهستانی مشهور به آقاجان از علمای برجسته شرق مازندران بود که سال ۱۲۶۷ هجری شمسی در روستای کوهستان از توابع بخش مرکزی بهشهر چشم به جهان گشود. این عالم ربانی از دوران کودکی در فراگیری دانش و علوم دینی تبحر خاص داشت.

آیت الله کوهستانی پس از ۲۰ سال تحصیل و فراگیری علوم حوزوی، سرانجام به درجه اجتهاد رسید و با بازگشت از نجف اشرف به زادگاه خود، حوزه علمیه‌ای تاسیس کرد و به تعلیم و تربیت طلاب همت گماشت .

از محضر این استاد فرزانه عالمان شاخصی کسب علم کردند که آیت‌الله شهید هاشمی‌نژاد از جمله آنان بود.
آیت‌الله کوهستانی هشتم اردیبهشت ۱۳۵۱ به ‌علت بیماری، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و پیکر پاکش پس از تشییع باشکوه در روستای کوهستان و شهرستان بهشهر، بنا به وصیت به مشهد مقدس منتقل و در جوار بارگاه امام رضا (ع) در «دارالسیاده» به خاک ‌سپرده شد.

آیت‌الله حاج شیخ محمداسماعیل کوهستانی تنها پسر آیت‌الله کوهستانی هم ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ به علت بیماری درگذشت. حاج شیخ اسماعیل کوهستانی از سال ۱۳۵۱ و پس از درگذشت آیت‌الله کوهستانی مدیریت حوزه علمیه کوهستان را به عهده داشت.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!