پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7528 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۵:۵۰ |
243 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، بعد از سه روز ناآرامی و اعتراضات در ارمنستان و درخواست برای استعفای «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر این کشور، معترضان روز پنجشنبه نیز به خیابان‌ها می‌آیند. «ایشخان سقاتلیان» نایب رئیس پارلمان از فراکسیون اپوزیسیون ارمنستان شامگاه چهارشنبه گفت مخالفان ارمنستانی که خواستار استعفای پاشینیان هستند، در روز […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، بعد از سه روز ناآرامی و اعتراضات در ارمنستان و درخواست برای استعفای «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر این کشور، معترضان روز پنجشنبه نیز به خیابان‌ها می‌آیند.

«ایشخان سقاتلیان» نایب رئیس پارلمان از فراکسیون اپوزیسیون ارمنستان شامگاه چهارشنبه گفت مخالفان ارمنستانی که خواستار استعفای پاشینیان هستند، در روز پنجشنبه باز هم تظاهرات می‌کنند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، ساقاتلیان در یک گردهمایی مخالفان گفت: «فردا صبح ما به اقدامات و اعتراضات ادامه خواهیم داد. در مقیاس بزرگتر».

بر این اساس، وی توضیح داد که برخلاف ادعای مقامات، هدف معترضان در روز چهارشنبه، تصرف ساختمان پارلمان ارمنستان نبود.

سقاتلیان در این‌باره اظهار داشت: «هدف ما این بود که به پاشینیان بگوییم او نامشروع است، او مأموریت ندارد و باید برود. او خون می‌خواهد، اما به آن نمی‌رسد. ما او را بدون خون از قدرت برکنار می‌کنیم».

به نوشته ریانووستی، سرویس امنیت ملی ارمنستان روز چهارشنبه اعلام کرد که سازمان‌دهندگان تظاهرات در ایروان قصد دارند هواداران را برای تصرف پارلمان تحریک کنند.

تظاهرات در ارمنستان پس از آن آغاز شد که روز یکشنبه، معترضان خواستار استعفای پاشینیان شدند. مخالفان مدعی هستند که پاشینیان به دنبال مصالحه با جمهوری آذربایجان درباره منطقه قره باغ کوهستانی است.

احزاب مخالف در ارمنستان روز دوشنبه با برپایی تظاهرات خواستار استعفای نیکول پاشینیان شدند. احزاب مخالف اکنون پاشینیان را متهم می‌کنند که قصد دارد تمام قره باغ را به جمهوری آذربایجان واگذار کند.

پیش از این، پلیس ارمنستان ۲۰۰ معترض را در جریان تظاهرات علیه نخست وزیر این کشور در ایروان دستگیر کرد. (جزئیات بیشتر)

خ


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!