چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7556 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۵۶ |
103 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

خسرو کیانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر چه رگبار سیل‌آسای باران به طور نقطه‌ای از دیگر حوادث طبیعی فصل بهار است اما در بهار امسال چنین بارش‌ها در استان قابل توجه نبوده است. وی ادامه داد: وزش باد شدید از دیگر مخاطراتی است که در فصل بهار با آن روبرو هستیم […]

خسرو کیانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر چه رگبار سیل‌آسای باران به طور نقطه‌ای از دیگر حوادث طبیعی فصل بهار است اما در بهار امسال چنین بارش‌ها در استان قابل توجه نبوده است.
وی ادامه داد: وزش باد شدید از دیگر مخاطراتی است که در فصل بهار با آن روبرو هستیم که گاهی منجر به آلودگی هوا نیز می‌شود که در بهار امسال روزهایی در استان هوا ناسالم شد.
سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آمادگی نسبی برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی در استان ایجاد شده است، تصریح کرد: دستگاه‌هایی نظیر اداره کل حفاظت محیط‌زیست، منابع طبیعی و شهرداری‌ها تجهیزات خود را برای مقابله با آتش‌سوزی آماده کرده‌اند و مراتع و جنگل‌ها رصد می‌شود تا در صورت وقوع آتش‌سوزی سریع مهار شود.
کیانی تصریح کرد: در استان با توجه به ماهیت کوهستانی و سخت‌گذر بودن نیاز به امکانات و تجهیزات بیشتری برای اطفای حریق است و امکانات موجود تا وضعیت مطلوب فاصله دارد.
به گزارش ایرنا، ۲۵ مخاطره طبیعی در چهارمحال و بختیاری شناسایی و برنامه‌های آمادگی، پیشگیری، مقابله و تخصیص اعتبار در خصوص این مخاطرات اولویت‌بندی شده است.
بر اساس این برنامه، سیل، زمین‌لرزه و خشکسالی به ترتیب از مهمترین مخاطرات طبیعی اولویت‌دار در استان به‌شمار می‌رود.
چهارمحال و بختیاری به‌عنوان یکی از استان‌های حادثه‌خیز کشور، دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!