جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7562 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۵۷ |
89 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

ایمانعلی ایمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آمار بر اساس بررسی‌های انجام شده از مناطق مختلف شهرستان و داده‌های آماری از طریق تردد شمارهای جاده‌ای احصا شد. وی افزود: تعداد قابل‌توجهی از این مسافران نیز یک شب در این شهرستان اقامت داشتند، طوری‌که ظرفیت تمامی مراکز اقامتی شهرستان […]

ایمانعلی ایمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آمار بر اساس بررسی‌های انجام شده از مناطق مختلف شهرستان و داده‌های آماری از طریق تردد شمارهای جاده‌ای احصا شد.
وی افزود: تعداد قابل‌توجهی از این مسافران نیز یک شب در این شهرستان اقامت داشتند، طوری‌که ظرفیت تمامی مراکز اقامتی شهرستان کاملا تکمیل شد.
وی گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از مسافران اقدام به چادرزنی در حاشیه خیابان‌ها ، معابر عمومی و بوستان‌های مختلف شهر کرده بودند با هماهنگی ستاد تسهیل سفر چند سالن ورزشی در اختیار مسافران قرار گرفت و خودروهای آنها نیز بصورت رایگان به پارکینگ و محوطه ادارات دولتی هدایت شد.

ایمانی خاطرنشان کرد: شهرستان مشگین‌شهر به لحاظ دارا بودن قابلیت‌های متعدد گردشگری از جمله آب‌های گرم معدنی ، محوطه‌های باستانی ، آثار تاریخی ، مناظر بکر طبیعی ، پل معلق ، پارک جنگلی و چند سازه تفریحی دست‌ساز همواره از مقاصد اصلی گردشگران است.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا روز جمعه این شهرستان همچنان شاهد ورود مسافران و گردشگران باشد.
شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی‌بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه و چند حمام قدیمی است.
ده‌ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده‌ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
محوطه باستانی شهر یئری در روستای پیرازمیان شهرستان مشگین‌شهر واقع شده و به وسعت ۴۰۰ هکتار شامل ۲۸۰ سنگ‌افراشته به شکل انسان است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!