چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7570 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۵۷ |
250 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

« علیرضا بدری » روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات به ویژه آفت هلیوتیس  زنبور براکون وتریکو گراما در سطح ۲۵ هکتار رها سازی شد. وی هدف از اجرای این عملیات را استفاده از روش های غیرشیمیایی و بیولوژیک به منظور کنترل بهینه آفات […]

« علیرضا بدری » روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات به ویژه آفت هلیوتیس  زنبور براکون وتریکو گراما در سطح ۲۵ هکتار رها سازی شد.
وی هدف از اجرای این عملیات را استفاده از روش های غیرشیمیایی و بیولوژیک به منظور کنترل بهینه آفات و کاهش مصرف بی رویه سموم و حفظ محیط زیست دانست و گفت: تلاش های کارشناسان کلینیک های گیاهپزشکی و کارشناسان حفظ نباتات در سال های اخیر بر ترویج استفاده از روش های غیر شیمیایی  در بین کشاورزان و باغداران فردیس معطوف شده است.
بدری  با برشمردن اهمیت استفاده از روش های غیرشیمیایی، در راستای حفظ محیط زیست و تولید محصول گواهی شده،گفت: کشاورزان و افراد علاقه مند به استفاده از روش مبارزه بیولوژیک با آفات می توانند به جهاد کشاورزی فردیس مراجعه کنند.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: این طرح در جهت ارائه خدمات گیاهپزشکی به صورت شبکه مراقبت و پیش آگاهی  از طریق تله گذاری برای شناسایی آفات کلیدی در سطح مزارع و باغات شهرستان فردیس در حال اجرا است.
بدری افزود: با توجه به اینکه بهترین روش برای  کنترل عوامل خسارت زای گیاهی و کنترل تلفیقی مبارزه بیولوژیک است و در این زمینه آگاهی بخشی و آموزش  کشاورزان و باغداران در اولویت قرار گرفته است.
شهرستان فردیس ۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!