پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7642 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ |
109 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از هنر آنلاین: نقاش نامدار اسپانیایی در روزها و هفته‌های پایانی سال ۱۹۶۵ برای درمان بیماری زخم معده خود در بیمارستان آمریکایی پاریس بستری شد و در دوران نقاهت پس از عمل جراحی، برخی از مهم‌ترین کلاسیک‌های تاریخ ادبیات را خواند. از جمله آثار حماسی ویلیام شکسپیر و البته […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از هنر آنلاین: نقاش نامدار اسپانیایی در روزها و هفته‌های پایانی سال ۱۹۶۵ برای درمان بیماری زخم معده خود در بیمارستان آمریکایی پاریس بستری شد و در دوران نقاهت پس از عمل جراحی، برخی از مهم‌ترین کلاسیک‌های تاریخ ادبیات را خواند. از جمله آثار حماسی ویلیام شکسپیر و البته «سه تفنگدار» الکساندر دوما و همزمان وارد فرآیند کشف ریزه‌کاری‌های شاهکارهای رامبرانت شد.

از این رو، چندان شگفت نیست که دو سال پس از دوران بستری بودن در بیمارستان ناگهان تفنگداران وارد دنیای نقاشی‌های پیکاسو شدند و تا پنج سال بعد جایگاهی ارزشمند در آثار او یافتند. امروز تابلوهای استاد نقاش اسپانیایی با موضوع تفنگداران در مهم‌ترین مجموعه‌های خصوصی و موزه‌های عمومی پیدا می‌شود و آن‌گونه که جان ریچاردسن، نویسنده زندگینامه پیکاسو می‌گوید، این تابلوها از دلایل ستایش‌های بزرگنمایی‌شده این هنرمند هستند.

نقاشی اسطوره‌ای و ماندگار «نیم‌تنه یک مرد در قاب» که مربوط به سال ۱۹۶۹ است، روز ۲۶ ماه می ۲۰۲۲ در حراجی کریستیز هنگ‌کنگ چکش می‌خورد و نکته عجیب و شگفت این حراجی، آمدن نام سر شان کانری کنار نام پیکاسو و تابلو تفنگدار اوست. نخستین بازیگر نقش جیمز باند در تاریخ سینما از دوستداران دنیای هنر و نقاشی بود و بیشتر سراغ خریدن آثار دوران ابتدایی این هنرمند نامدار می‌رفت. هر چند در گنجینه کانری «نیم‌تنه یک مرد در قاب» یک استثناست.

پیکاسو چهار سال پس از کشیدن این تابلو بر اساس رمان «سه تفنگدار» دوما در ۹۱ سالگی از دنیا رفت و «نیم‌تنه یک مرد در قاب» از بهترین نمونه‌های دوران پایان فعالیت حرفه‌ای اوست. مهم‌ترین ویژگی این تابلو را هم می‌توان گره زدن دو نام بزرگ و برجسته دنیای هنر دانست؛ پابلو پیکاسو که نامی ماندگار در دنیای نقاشی است و سر شان کانری که روی پرده نقره‌ای به یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان تاریخ سینمای جان بخشید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!