جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7676 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶ |
85 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن فتحی روز پنجشنبه در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان کردستان اظهار داشت: در حال حاضر در ساختار وزارت آموزش و پرورش، هیچ کردستانی نداریم و این درد بزرگی است، لذا باید بکارگیری نیروهای اهل سنت و کردستانی در این وزارتخانه در دستور کار دولت باشد، چراکه بعد […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن فتحی روز پنجشنبه در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان کردستان اظهار داشت: در حال حاضر در ساختار وزارت آموزش و پرورش، هیچ کردستانی نداریم و این درد بزرگی است، لذا باید بکارگیری نیروهای اهل سنت و کردستانی در این وزارتخانه در دستور کار دولت باشد، چراکه بعد از ۴۴ سال گذر از انقلاب، این انتظار بیجایی نیست.
وی با بیان اینکه بکارگیری نیروهای اهل سنت در وزارتخانه‌ها به ویژه در وزارت آموزش و پرورش باید در قالب قانون انجام شود، افزود: رییس جمهور به این مهم متعهد است اما انتظار داریم در بدنه هیات وزیران و وزارتخانه‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.
فتحی با اشاره به اینکه لایحه رتبه بندی به دستور کار مجلس شورای اسلامی رسیده اما هنوز محقق و عملی نشده است، افزود: آیین نامه این طرح تدوین شده است و مجلس روی آن تاکید دارد تا دولت آیین نامه جامع و کاملی را تعریف کند و با وجود منابع محدود، امیدواریم معلمان در قالب این طرح به جایگاه واقعی خود برسند.
نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیسیون آموزش مجلس نیز با بیان اینکه همه مدیون معلمان و تلاش آنان هستیم، گفت: معلمان در شرایط موجود و با وجود شیوع کرونا و سختی کار تدریس در فضای مجازی، هیچگاه از تلاش باز نماندند و این مهم قابل تقدیر است.
شیوا قاسمی پور یکی از مشکلات معلمان را معیشت آنان عنوان کرد و افزود: اقدامات خوبی در کمیسیون آموزش مجلس انجام شده که یکی طرح ساماندهی نیروهای انسانی قبل از سال ۱۳۹۱ و طرح رتبه بندی معلمان بوده است‌.
وی با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان راکد مانده بود اما باز هم فعال شد تا جایگاه معلم احیا شود، ادامه داد: امیدواریم با عملی شدن طرح رتبه بندی معلمان، شرایط شان و معیشت و وضعیت رفاهی این قشر بهبود یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش هم با اشاره به اینکه استان، ۵۸ شهید فرهنگی و ۴۸۶ شهید دانش آموز تقدیم اتقلاب کرده است، اظهار داشت: آموزش و پرورش کردستان، ۱۶ شهرستان و منطقه آموزشی و ۲۳ هزار و ۷۱۱ فرهنگی دارد.
هاشم ناظمی جلال یادآور شد: در حال حاضر ۳۲۷ هزار و ۲۵۹ دانش آموز در چهار هزار و ۲۱۷ آموزشگاه مشغول به تحصیل بوده که ۷۷ درصد آنان را دانش آموزان شهری و ۲۳ درصد روستایی تشکیل می دهند.
وی میزان تحت پوشش بودن دوره ابتدایی را ۹۸ درصد و متوسطه را ۹۳ درصد اعلام کرد و ادامه داد: معلمان استان، در دوران کرونا و آموزش به صورت مجازی، سختی‌ها و زحمات زیادی را متحمل شدند که قابل تقدیر است.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه از طریق فرودگاه سنندج وارد کردستان شد.وی سپس با حضور در گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج و اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

دیدار صمیمی با جمعی از فرهنگیان و اطلاع از مشکلات و خواسته‌های آنان، نشست با تشکل های دانش آموزی کردستان و سفر به شهرستان مریوان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وی به کردستان است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!