جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7688 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷ |
70 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا جهانگیری روز پنجشنبه در نشست خبری نوزدهمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور با اصحاب رسانه افزود: برگزاری جشنواره تئاتر زندانیان از برنامه های فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها در راستای اجرای سیاست های تحولی قوه قضاییه شمار می رود که می تواند با به کارگیری ابزار هنر در جهت […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا جهانگیری روز پنجشنبه در نشست خبری نوزدهمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور با اصحاب رسانه افزود: برگزاری جشنواره تئاتر زندانیان از برنامه های فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها در راستای اجرای سیاست های تحولی قوه قضاییه شمار می رود که می تواند با به کارگیری ابزار هنر در جهت اصلاح رفتار مجرمان گام های خوبی بردارد.
وی اظهار داشت: پیش از این جشنواره استانی تئاتر زندانیان در بیش از ۱۰ استان برگزار شده و نفرات برگزیده و داوطلب در جشنواره سراسری به میزبانی قزوین حضور می یابند و کارهای خود را در سالن های کتابخانه علامه رفیعی و کتابخانه امام خمینی(ره) به نمایش می گذرانند.
این مسوول گفت: ۸۲ اثر نمایشی از ۳۱ استان برای شرکت در نوزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر زندانیان نام نویسی کردند که بیشترین آنها مربوط به تهران و اصفهان، فارس،قم و مرکزی بود و در نهایت ۲۵ اثر از سوی داوران برای شرکت در دور حضوری این رویداد انتخاب شدند.
مدیرکل زندان های استان قزوین اضافه کرد: بانوان نیز امکان تشکیل گروه های نمایشی را در زندانها دارند به طوری که از ۸۲ اثر نمایشی متقاضی برای شرکت در جشنواره سراسری، ۱۱ مورد مربوط به بانوان بود.
این مسوول گفت: نوزدهمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور قرار بود در اواخر سال گذشته برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا این رخداد به ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه جاری موکول شده است.
وی افزود: شهرام زرگر، محمدرضا رحیمی و نسیم ادبی داوران این دوره از جشنواره تئاتر سراسری زندانیان کشور هستند.
جهانگیری اضافه کرد: ۲۵ گروه نمایشی از ۱۴ استان مختلف کشور شامل ۱۱۰ نفر هنرمند و مربی در این رخداد فرهنگی و هنری حضور می یابند که ۲ گروه از آنها را بانوان تشکیل می دهند و ۲ گروه نیز از استان میزبان (قزوین) هستند.
مدیرکل زندان های استان قزوین گفت: از آثار راه یافته به جشنواره سراسری تئاتر زندانیان کشور ۱۰ اثر صحنه ای، هفت اثر نمایشخوانی، پنج اثر خیابانی، ۲ اثر عروسکی و یک اثر نقالی خوانی هستند و آثار بخش تعزیه و نمایش شورایی نیز غیررقابتی هستند و از هنرمندان آنها تجلیل می شود.
این مسوول گفت: تمامی گروه های نمایشی به عنوان تشویقی از یک هفته مرخصی بهره مند هستند تا در تمرینات آماده سازی شرکت کنند و همچنین به گروه های برتر آموزشی لوح تقدیر و جوایز نفیسی اهدا می شود.
 وی اضافه کرد: آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با همکاری ستاد دیه قزوین از برنامه های جنبی جشنواره تئاتر زندانیان کشور به شمار می‌رود.
مدیرکل زندان های استان قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد: ۱۵ روحانی در اندرزگاه های استان به انجام فعالیت های فرهنگی و معنوی می پردازند که نقش مهمی در تغییر روحیه زندانیان و اصلاح آنها دارد.
وی افزود: مسابقات ورزشی در رشته های فوتسال،طناب کشی، والیبال و کشتی از دیگر فعالیت هایی است که در راستای بهبود روحیه زندانیان در اندرزگاه های قزوین انجام می شود.
این مسوول گفت: منعی برای تحصیل مددجویان زندانی وجود ندارد به طوری اکنون سه دانشجوی زندانی و ۱۶۹ زندانی محصل در استان قزوین وجود دارد و در کنار این موارد زندانیان امکان حضور در دوره های مهارت آموزی برای اشتغالزایی را دارند.
مدیرکل زندان های قزوین افزود: سال گذشته بیش از ۲ هزار مددجوی زندانی در قزوین گواهینامه مهارتی دریافت کردند که نقش مهمی در اشتغالزایی این افراد پس از گذراندن دوران محکومیت دارد.
وی افزود: با اجرای برنامه های اشتغالزایی از جمله فعال سازی کارگاه ها در زندان و معرفی زندانیان به کارخانجات، میزان اشتغال زندانیان محکوم در استان قزوین از هشت درصد به ۷۰ درصد افزایش یافته است که این رقم برای بانوان زندانی که یک و نیم درصد مددحویان را تشکیل می دهند ۱۰۰ درصد است.
مدیرکل زندان های قزوین گفت: در همین راستا سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به چندکارفرما ارایه شد که موجب اشتغالزایی برای ۵۰ زندانی در استان قزوین شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!