سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-16
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7694 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷ |
117 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

خالد بایزیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اثر وقوع پدیده گرد و غبار، آسمان این شهرستان هم اکنون در وضعیت ناسالم و خطرناک قرارگرفته و با توجه به آمار ثبت شده در ایستگاه سنجش کیفیت هوای این شهرستان، میزان آلایندگی هوا به ۷۰۰ میکروگرم برمترمکعب رسیده است که […]

خالد بایزیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اثر وقوع پدیده گرد و غبار، آسمان این شهرستان هم اکنون در وضعیت ناسالم و خطرناک قرارگرفته و با توجه به آمار ثبت شده در ایستگاه سنجش کیفیت هوای این شهرستان، میزان آلایندگی هوا به ۷۰۰ میکروگرم برمترمکعب رسیده است که این میزان پنج برابر بیش از حد مجاز و میزان استاندارد است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی سردشت اضافه کرد: این آلودگی از شب گذشته آغاز شده و براساس داده های ایستگاه سنجش که هر ساعت میزان آلایندگی هوا را رصد می‌ کند، سیر صعودی داشته است.
بایزیدی یادآور شد: آلودگی هوا منشاء خارجی داشته و از طریق کشور عراق و با وزش باد شدید از مرزهای غربی وارد کشور شده است.
وی، از شهروندان به ویژه زنان باردار، کودکان خردسال، بیماران آسمی و قلبی و عروقی و جانبازان شیمیایی خواست از ترددهای غیرضروری در بیرون از خانه به طور جد پرهیز کنند.
به گزارش ایرنا، در فصل بهار و تابستان گرد و غبار و وزش باد مهمترین عامل آلایندگی هوای این شهرستان و کشور است که اغلب منشا آن خارجی است.
شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!