پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7706 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ |
99 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا سید صولت مرتضوی روز پنجشنبه در جریان بازدید از شرکت فولاد میبد افزود: خوشبختانه تعهدات دولت از محل منابع عمومی در سال ۱۴۰۰ ، ۱۲۸ درصد محقق شده است که این بالاتر از ظرفیت تعهد پیش بینی شده است . وی هدف از سفر به استان یزد را بازدید از پروژه های […]

به گزارش ایرنا سید صولت مرتضوی روز پنجشنبه در جریان بازدید از شرکت فولاد میبد افزود: خوشبختانه تعهدات دولت از محل منابع عمومی در سال ۱۴۰۰ ، ۱۲۸ درصد محقق شده است که این بالاتر از ظرفیت تعهد پیش بینی شده است .

وی هدف از سفر به استان یزد را بازدید از پروژه های مصوب سفر ریاست جمهوری و بررسی روند پیشرفت آنها اعلام کرد و یادآور شد: همچنین برای پروژه های راکد استان و پروژه های صنعتی نیز منابع مناسبی در قالب تسهیلات و اعتبارات پیش بینی شده است .

وی کارخانه فولاد میبد را یکی از واحدهای صنعتی که سالها راکد مانده بود معرفی کرد و اظهار داشت: اقای رییسی در زمان مسوولیت قوه قضاییه دستور راه اندازی این پروژه را صادر کردند و در سفر به استان هم پیگیر راه اندازی آن بودند.

معاون رییس جمهور ادامه داد: با پیگیری های بعمل آمده از تهران و استانداری یزد، تفاهم نامه ای برای راه اندازی این واحد صنعتی با شرکت ایمیدرو قطعی شده است و عوامل شرکت حضور دارند و نسبت به راه اندازی آن برنامه ریزی می کنند و طی آخرین تماس با مسوولان شرکت وعده داده شد تا پایان سال این پروژه با تامین نیازها و سرمایه در گردش  و تامین مناسب برای بازسازی، راه اندازی شود.

به گفته وی بعد از راه اندازی، طرحهای توسعه ای این واحد هم در دست اقدام قرار می گیرد تا به توجیه اقتصادی برسد.

وی اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک با راه اندازی این واحد، تعداد زیادی از جوانان این مرز و بوم مشغول بکار شده و این سرمایه عطیم از رکود خارج شده و افتناح شود.

فولاد میبد در سال ۱۳۸۲ با شاخص اولین کوره بلند در تولید چدن توسط متخصصان ایرانی و با حمایت شرکت ملی فولاد ایران، اعتبار بانکی و مشارکت مردمی به بهره برداری رسید؛ در سال ۱۳۸۸ و در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، قریب ۴۶ درصد سهام دولتی این شرکت به بخش خصوصی واگذار که پس از مدتی شرکت تعطیل شد.

در سال ۱۳۹۱ بار دیگر سرمایه گذار این شرکت تغییر کرد و این تغییر نتیجه ای نداشته و تاکنون شرکت فولاد میبد با بدهی بالا در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

کارخانه فولاد میبد، نخستین پروژه از صنایع بزرگ متالورژی ایران است که تمام عملیات طراحی، ساخت و فرآیند تکنولوژی آن با دانش فنی متخصصان ایرانی انجام گرفته است؛ ظرفیت تولید این کارخانه در صورت راه اندازی، سالانه ۳۰۰ هزار تن چدن خاکستری، ۱۰۰ هزار تن سرباره (کلوخه‌ای) و ۹۰۰ میلیون مترمکعب گاز است.

این پروژه که از بزرگترین طرح‌های برنامه دوم و سوم توسعه اقتصادی کشور است در۲۰ کیلومتری جنوب غربی میبد و در فاصله ۱۰ کیلومتری از راه‌آهن سراسری واقع شده است؛ تمام عملیات طراحی، ساخت و فرایند تکنولوژی تولید چدن در این پروژه در بالاترین سطح و مطابق آخرین استانداردهای جهانی توسط کارشناسان ایرانی به مرحله اجرا در آمده است و با توجه به پیچیدگی‌های تکنولوژی، تنگناهای فنی و شرایط ساخت از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

معاون اجرایی رییس جمهور صبح امروز برای پیگیری طرحهای سفر اقای رییسی به استان یزد به این خطه سفر کرده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!