چهارشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7710 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ |
82 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، لطف الله سیاهکالی مرادی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از معلمان در شهر الوند، افزود: قاعدتا در مدارس در حوزه علمی و آموزشی نمی توان کم کاری کرد چون محصل وارد مدرسه می شود و تا دیپلم از یک بار علمی و آموزشی برخوردار می گردد اما در حوزه تربیتی موضوع […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، لطف الله سیاهکالی مرادی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از معلمان در شهر الوند، افزود: قاعدتا در مدارس در حوزه علمی و آموزشی نمی توان کم کاری کرد چون محصل وارد مدرسه می شود و تا دیپلم از یک بار علمی و آموزشی برخوردار می گردد اما در حوزه تربیتی موضوع متفاوت است.
وی اضافه کرد: در سال های اخیر با ورود فضای مجازی که تغییرات اساسی در سبک زندگی داده، مساله تربیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است.
سیاهکالی افزود: تربیت مخصوص خدای متعال است که بخشی را از پیامبر خواسته و بخشی را خود به صورت ذاتی انجام می دهد و معلمان جانشین خدا هستند و از این جهت و به دلیل جنبه تربیتی آن می گویند معلمی شغل انبیا است، هرچند علم مهم است اما بالاتر از آن تربیت انسانها قرار دارد.
نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: در جامعه ما خوشبخانه خیلی از مدیران بخشهای مهم از جامعه معلمان هستند و حتما بار سیاسی بالایی دارند که این اتفاق می افتد و نشان می دهد معلمان جزو اقشار سیاسی و سیاستمداران کشور هستند.
سیاهکالی مرادی افزود:با توجه به اینکه نظام اسلامی در این کشور مستقر است باید آثار تربیتی آن در رشد فرزندان جامعه و دانش آموزان مشخص شود.
وی با تاکید بر اینکه باید معلمان به دانش آموزان در کلاس های درس، اجازه سوال پرسیدن را بدهند، افزود:  مدیران کارشان حل مساله است اما نمی گذارند کسی از آنها سوال کند چون از مساله می ترسند و از آن فرار می کند در حالیکه باید مانند کوه یخ، خونسرد باشند و به تمامی سوالات پاسخ دهند.
سیاهکالی مرادی افزود: گاهی اوقات چون تربیت فرد، ضعیف بوده است بعد از صاحب مقام و سمت شدن به سوال طرف مقابل ایراد می گیرد در حالیکه باید به سوال حتی اگر نادرست بود پاسخ درست بدهد.
وی با بیان اینکه باید معلمان، ویژگی جامعه اسلامی را برای دانش آموزان تبیین کنند، افزود:  معلمان بسیار تاثیرگذار هستند و آثاری که یک معلم دارد پدر و مادر ندارند از این رو باید احساس مسوولیت و مسوولیت پذیری و امیدواری به آینده را در بین دانش آموزان تقویت کنند.
وی گفت: مسوولان حاصل کار معلمان هستند و باید در جایگاه تربیتی آنها از پایه و مدارس بسیار کار شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!