شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7754 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸ |
102 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، ظهر امروز (پنجشنبه)، به ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی واکنش نشان داد. بنا بر بیانیه منتشر شده در وب‌سایت رسمی حماس، این جنبش هشدار داد: «ورود چند گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصای شریف تحت حمایت سربازان [رژیم] […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، ظهر امروز (پنجشنبه)، به ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی واکنش نشان داد.

بنا بر بیانیه منتشر شده در وب‌سایت رسمی حماس، این جنبش هشدار داد: «ورود چند گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصای شریف تحت حمایت سربازان [رژیم] اشغالگر در امروز (پنجشنبه)، یک [اقدام] تنش‌زای خطرناک و تحریک‌ مستقیم [مسلمانان] است که احتمال وقوع انفجاری فراگیری را دارد که کابینه [رژیم] اشغالگر کاملا مسئول تبعات آن خواهد بود.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی [مسجد الاقصی]، تحمیل سیاست واقعیت ساختگی اشغال در مسجد الاقصای شریف به دستان نگهبانان، فرزندان ملت قهرمان ما که به نیابت از امت عربی و اسلامی به دفاع از قبله اول مسلمانان می‌پردازند، به شکست خواهد انجامید.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین همچنین از امت اسلامی و عربی خواست که از پایداری ملت فلسطین و آرمان عادلانه آن‌ها تا زمان نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت و پشتیبانی کنند.

حماس در پایان بقای رژیم صهیونیستی را لکه ننگی بر پیشانی جامعه بین‌المللی توصیف کرد که در رسیدگی به مسئله فلسطین و حقوق مشروع مردم این کشور از جمله آزادسازی سرزمین و حق تعیین‌ سرنوشت رفتاری دوگانه دارد.

رسانه‌های فلسطینی، امروز، خبر دادند که حدود ۶۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست برای گرامی‌داشت سالروز اشغال فلسطین وارد مسجد الاقصی شده‌اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین دیشب هر یک در بیانیه‌ای جداگانه درباره تبعات این اقدام به تل‌آویو هشدار دادند. رسانه‌های عبری،‌ دیشب، گزارش داده بودند که ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف قدس و تل‌آویو سامانه‌های گنبد آهنین مستقر کرده است.

لحظاتی پس از انتشار این گزارش، کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که نهادهای امنیتی تل‌آویو هشدار امروز گروه‌های مقاومت فلسطین را جدی گرفته‌اند. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای در این خصوص هشدار داد و گفت: «اجازه مقامات [رژیم] اشغالگر صهیونیستی به شهرک‌نشینان برای ورود به صحن مسجد الاقصای شریف، فردا (پنجشنبه)، بازی با آتش است و منطقه‌ را به سمت تنشی می‌کشاند که [رژیم اشغالگر] خود کاملا مسئول آن خواهد بود.»

 جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای شدیداللحن درباره هرگونه اقدام احتمالی شهرک‌نشینان هشدار داد و تأکید کرد: «فراخوان ورود به مسجد الاقصی را جنگ علیه ملت و مقدساتمان می‌دانیم. ما در دفاع از [مسجد] الاقصی و قدسمان به هر قیمتی که شده کوتاهی نخواهیم کرد.»

«کمیته‌های مقاومت مردمی» فلسطین نیز در بیانیه‌ای در خصوص هرگونه تحرکات شهرک‌نشینان در مسجد الاقصی هشدار دادند و اعلام کردند: «ورود به مسجد الاقصی و هتک حرمت آن بازی با آتش است و یک کارشکنی خطرناک به شمار می‌آید که دشمن جنایتکار صهیونیستی تاوان آن را خواهد داد.»

ص


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!