پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7758 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸ |
241 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور در نشست روسا و مدیران مناطق این کشور پیشنهاد ساخت مساجد جدید را تایید کردند. بردی محمداف از این پیشنهاد حمایت کرد و با اشاره به اینکه ساخت مساجد یک اقدام شریف تلقی می‌شود، دستور داد تا با برآورده کردن خواسته‌های مردم، اقدامات […]

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور در نشست روسا و مدیران مناطق این کشور پیشنهاد ساخت مساجد جدید را تایید کردند.

بردی محمداف از این پیشنهاد حمایت کرد و با اشاره به اینکه ساخت مساجد یک اقدام شریف تلقی می‌شود، دستور داد تا با برآورده کردن خواسته‌های مردم، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: دولت ترکمنستان رعایت دقیق حقوق و آزادی‌ شهروندان در چارچوب قانون اساسی از جمله آزادی مذهب را تضمین می‌کند و امروزه بناهای مذهبی در خدمت تقویت هماهنگی مدنی در جامعه، تداوم آداب و سنن چند صد ساله ملت هستند. 

شایان ذکر است که این پیشنهاد بر اساس خواست ساکنان محلی ارائه شده بود.

قرار است مساجد جدید و ناهارخوری دسته جمعی در شهر «آنائو» از استان آخال و در شهر «خزر» از استان بالکان، در منطقه «روهوبلنت» از استان داش آغوز و در منطقه «دولت لی» از استان لباب و در شهر «شادلیک» در استان مرو ساخته شود.

خاطر نشان می‌شود که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰، ساختمان‌های جدید مساجد اصلی در مناطق مرو، داش آغوز، لباب و بالکان و همچنین یک مسجد در منطقه «میر» عشق آباد افتتاح شد.

ترکمنستان نیز در این دوره یک مسجد در افغانستان (در استان اندخوی ولایت فاریاب) به عنوان کمک بشردوستانه برای مردم این کشور ساخته است.

انتهای پیام./


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!