دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7766 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹ |
232 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان در سفر کاری وارد «نورسلطان» شد و با «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این ملاقات چشم‌انداز توسعه مشارکت راهبردی قزاقستان و مجارستان در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، فرهنگی و بشردوستانه مورد بحث […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان در سفر کاری وارد «نورسلطان» شد و با «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات چشم‌انداز توسعه مشارکت راهبردی قزاقستان و مجارستان در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، فرهنگی و بشردوستانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تاکایف ضمن استقبال از دیپلمات مجارستانی پیروزی اخیر در انتخابات پارلمانی را به ائتلاف حاکم «فیدس» به ریاست «ویکتور اوربان» نخست وزیر این کشور تبریک گفت و با بیان این که به توسعه همکاری با بوداپست توجه زیادی دارد، بر فرصت‌های قابل توجهی در زمینه اقتصادی تاکید کرد.

وی در بخش دیگری طرف مقابل را در مورد اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی گسترده، ساخت قزاقستان جدید و همچنین آمادگی برای همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی مطلع کرد.

دیپلمات مجارستانی نیز در این دیدار تعهد این کشور برای تقویت بیشتر مشارکت راهبردی با «نورسلطان» را اعلام کرد و دعوت از رئیس جمهور قزاقستان برای سفر به بوداپست را یادآور شد.

وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان در بخش دیگری از تلاش‌های تاکایف برای ساخت یک قزاقستان جدید حمایت کرد.

در جریان این ملاقات همچنین در مورد مسائل مهم دستور کار بین المللی و منطقه‌ای تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!