پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 78049 |
تاریخ انتشار : ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵ |
80 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت بازگشت دانشجویان به متن برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: موضوع بازگشت دانشجویان به بطن مسائل فرهنگی و اجتماعی زمانی میسر می‌شود که مسئولان دانشگاه‌ها میزان تصدی‌گری خود بر مسائل فرهنگی را کم‌کنند. مسئولان دانشگاه‌ها، اجرای امور فرهنگی را به مجموعه‌های […]

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت بازگشت دانشجویان به متن برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: موضوع بازگشت دانشجویان به بطن مسائل فرهنگی و اجتماعی زمانی میسر می‌شود که مسئولان دانشگاه‌ها میزان تصدی‌گری خود بر مسائل فرهنگی را کم‌کنند. مسئولان دانشگاه‌ها، اجرای امور فرهنگی را به مجموعه‌های دانشجویی بسپارند ولو اینکه با خطا همراه باشد.

به گزارش ادراک خبر به نقل از ایسنا ؛ دکتر عبدالحسین کلانتری، ضمن اعلام این خبر، درباره برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده از سوی دانشگاه‌ها برای نودانشجویان گفت: اغلب دانشگاه‌های کشور، برنامه جشن دانشجویان نوورود را برگزار می‌کنند و مجموعه‌ای از معلومات فرهنگی، آموزشی و پژوهشی و آنچه که جامعه هدف درباره زیست‌ دانشجویی باید بدانند، در اختیار آنها قرارمی‌دهند. دانشگاه‌ها، برنامه‌هایی تدارک دیده‌اند که اغلب قالب‌ها و چارچوب‌های شاد و جذایی دارند.

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه برنامه‌های دانشگاه‌ها تنها محدود به جشن معارفه نمی‌شود، توضیح داد: درصدد برگزاری رویدادی بزرگ از سوی مراکز دانشگاهی کشور با همکاری سازمان امور دانشجویان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد هستیم. طراحی این رویداد در حال انجام است.

وی با اشاره به اهمیت بازگشت دانشجویان به متن برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: موضوع بازگشت دانشجویان به بطن مسائل فرهنگی و اجتماعی زمانی میسر می‌شود که مسئولان دانشگاه‌ها میزان تصدی‌گری خود بر مسائل فرهنگی را کم‌کنند. مسئولان دانشگاه‌ها، اجرای امور فرهنگی را به مجموعه‌های دانشجویی بسپارند ولو اینکه با خطا همراه باشد. این فرصت باید در اختیار دانشجویان قرارگیرد، چرا که معتقدیم هزینه سرجمع خطا کردن در محیط دانشگاه، نسبت به زمانی که دانشجویان بدون سعی و خطا وارد مسئولیت اجتماعی می‌شوند، برای نظام کمتر است.

دکتر کلانتری ادامه داد: با توجه به این مسائل، اصلی‌ترین سیاست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واگذاری کارها به مجموعه‌های دانشجویی است. واگذاری امور فرهنگی به دانشجویان میزان نشاط، امید و پویایی در محیط‌های آکادمیک را بیشتر می‌کند. امیدواریم که فعالیت‌های فرهنگی از رکود دوران کرونا خارج شود چرا که در دوران پاندمی کرونا، برخی از کانون‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی، هیئت‌های مذهبی و تشکلات دانشجویی از بین رفتند و یا تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه اولین اقدام معاونت فرهنگی و اجتماعی همواره احیاء مجموعه‌های دانشجویی است، توضیح داد: در این زمینه ابلاغیه‌هایی متعدد و مکرری به روسای دانشگاه‌ها  و معاونان فرهنگی مراکز آموزش عالی کشور ارسال کرده‌ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: برگزاری انتخابات مجموعه‌های دانشجویی تسهیل شده است. برخی از نصاب‌ها را پایین‌تر آورده‌ایم چرا که هدف ما احیاء گروه‌های دانشجویی  و شکل‌گیری مجدد این گروه‌ها است.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!