پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7807 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸ |
270 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

سه فضانورد ناسا و یک فضانورد اروپایی از ایستگاه فضایی بین‌المللی به خانه بازمی‌گردند و ماموریت شش ماهه خود را به پایان می‌رسانند آن‌ها در کنار فضانوردان روسی کار می‌کردند و میزبان اولین خدمه کاملا خصوصی بودند که از ایستگاه فضایی بین المللی در حال چرخش بازدید کردند. به گزارش cnn، خدمه از طریق کپسول […]

سه فضانورد ناسا و یک فضانورد اروپایی از ایستگاه فضایی بین‌المللی به خانه بازمی‌گردند و ماموریت شش ماهه خود را به پایان می‌رسانند آن‌ها در کنار فضانوردان روسی کار می‌کردند و میزبان اولین خدمه کاملا خصوصی بودند که از ایستگاه فضایی بین المللی در حال چرخش بازدید کردند.
به گزارش cnn، خدمه از طریق کپسول Crew Dragon اسپیس ایکس سوار خواهند شد و در ساعات اولیه صبح پنجشنبه (به وقت آمریکا) از ایستگاه فضایی جدا می‌شوند. آن‌ها تمام روز پنجشنبه را به پرواز آزاد در مدار می‌گذرانند، زیرا فضاپیمای آن‌ها به لبه جو زمین نزدیکتر می‌شود. کپسول آن‌ها چتر نجات را مستقر می‌کند و به سمت یک فرود در سواحل فلوریدا شناور می‌شود. آن‌ها به طور آزمایشی قرار است در ساعت ۱۲:۴۳ صبح جمعه به وقت شرقی به آب بروند.
سه ماموریت اخیر اسپیس ایکس

این نشان دهنده پایان سومین ماموریت عملیاتی اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی است که این شرکت با همکاری ناسا انجام داده است. اسپیس ایکس یک ماه فعالیت طوفانی داشته است. این مجموعه فعالیت‌ها با پرتاب ماموریت خصوصی AX-۱ به ایستگاه فضایی بین‌المللی در ۸ آوریل آغاز شد و این شرکت هفته گذشته آن خدمه را به خانه آورد.
سپس SpaceX فضانوردان Crew-۴ که جایگزین فضانوردان Crew-۳ در کارکنان ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند بود را چهارشنبه گذشته پرتاب کرد، سپس بلافاصله ماموریت آماده‌سازی برای بازگشت Crew-۳ را آغاز کرد. در همین حال، موشک فالکون ۹ این شرکت مشغول پرتاب ماهواره‌هایی به مدار زمین بودند که شامل مجموعه‌ای از ماهواره‌های اینترنتی استارلینک این شرکت است این ماموریت نیز در جمعه گذشته انجام شد. راکت‌های فالکون ۹ تاکنون ۱۷ بار در سال جاری پرتاب شده اند.

هدف برنامه Crew Dragon اسپیس ایکس این بود که فضانوردان را برای اولین بار از زمان بازنشستگی برنامه شاتل فضایی ناسا در سال ۲۰۱۱ به ایالات متحده بازگرداند و به ناسا این امکان را داد که ایستگاه فضایی را به طور کامل با فضانوردان خود و همچنین فضانوردان آژانس‌های فضایی دیگر را نیز وارد کند. قبل از Crew Dragon ناسا مجبور شد برای حمل و نقل خدمه ISS به فضاپیمای روسی سایوز تکیه کند.
بیشتر بخوانید
 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید