جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7841 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷ |
131 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

«محمدعلی زورآوند» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: هم اکنون افق دید در شهرستان قصرشیرین به علت آلودگی هوا ناشی از پدیده گرد و خاک به ۲۰ متری و در سرپل ذهاب به ۱۰۰ متری رسیده است. وی با بیان اینکه پیش می شود از غروب امروز کم کم غظلت آلودگی هوا […]

«محمدعلی زورآوند» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: هم اکنون افق دید در شهرستان قصرشیرین به علت آلودگی هوا ناشی از پدیده گرد و خاک به ۲۰ متری و در سرپل ذهاب به ۱۰۰ متری رسیده است.
وی با بیان اینکه پیش می شود از غروب امروز کم کم غظلت آلودگی هوا کاهش یابد، گفت: برای فردا و پس فردا همچنان پدیده گرد و غبار به صورت رقیق در جو استان خواهیم داشت.
زورآوند وضعیت هوای استان را ابرناک به همراه گرد و غبار اعلام کرد و بیان داشت: افق دید در شهر کرمانشاه به پنج هزار متر از ۱۰ هزار متر استاندارد رسیده است.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه همچنین احتمال داد فردا جمعه در مناطق شمالی استان شاهد رگبارهای ضعیفی از بارش باران باشیم.
هوای شهرستان‌های مرزی کرمانشاه در وضعیت بحران و اضطرار قرار دارد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا؛ از آلودگی هوای شهرستان‌های مرزی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: هوای اکثر شهرستان‌های مرزی استان از نظر نفوذ گرد و غبار در حالت بحران و اضطرار قرار دارد.
«غلامرضا شهبازی» افزود: تا این لحظه هوای شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب در حالت بحرانی و هوای شهرستان‌های گیلانغرب، پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود، دالاهو، اسلام آبادغرب و کرمانشاه نیز در حالت اضطرار و ناسالم قرار دارد.
وی از مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان خواست تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند.
شهبازی همچنین از تمام کارکنان دولتی که دچار بیماری زمینه ای در شهرستان های مرزی درگیر با ریزگردها هستند نیز خواست در منزل بمانند و سرکار نروند.
کاهش کیفیت هوای شهرستان‌های مرزی استان
روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه نیز اعلام کرد: براساس شاخص‌ها و داده های لحظه ای ایستگاه های سنجش و پایش هوای استان؛ تا این لحظه هوای شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب با شاخص ۵۰۰ در حالت بحران و هوای شهرستان اسلام آبادغرب با شاخص ۳۱۴ در حالت اضرار و هوای شهرستان پاوه با شاخص ۱۶۷ و کرمانشاه ۱۱۹ ناسالم است.
به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.
این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!