شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7843 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷ |
89 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، یوسف ارجونی روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم استاد نادر طالب‌زاده با بیان این که مردان بزرگ دیر شناخته می‌شوند، افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از شهادت شناخته شد و مرحوم طالب‌زاده هم اینگونه بود و به قولی طالب‌زاده کاروان یک نفره بود و در حوزه رسانه کارهای […]

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، یوسف ارجونی روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم استاد نادر طالب‌زاده با بیان این که مردان بزرگ دیر شناخته می‌شوند، افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از شهادت شناخته شد و مرحوم طالب‌زاده هم اینگونه بود و به قولی طالب‌زاده کاروان یک نفره بود و در حوزه رسانه کارهای عظیمی انجام داد.
وی با بیان اینکه این فعال عرصه هنر اهل ریا کاری نبود، افزود:  این ویژگی و اخلاص او باعث شد تا جمعی از متفکران غربی نیز علاقمند شده و از طریق آنها  انقلاب اسلامی نیز به دنیا معرفی و موجب بازگویی  ظلم دولت‌های مستکبر از زبان آنها شود.
فرمانده سازمان بسیج مداحان و هیات مذهبی کشور در بخش دیگری از سخنانش به بیان اهمیت جهاد تبیین پرداخت و اظهار داشت: نبرد حق علیه باطل از زمان هابیل و قابیل شروع شده است و تا به قیامت به سبک و سیاق‌های مختلف ادامه خواهد داشت.
وی افزود: امروزه استکبار جهانی این نبرد را با تهدیدها، تحریم‌ها، توطئه‌ها و دسیسه‌ها ادامه می‌دهد تا به انقلاب اسلامی که یک انقلاب ارزشی است، آسیب برساند که با الطاف الهی، عنایات ائمه(ع)، همراهی و ایستادگی مردم و تدابیر امامین انقلاب تا به امروز بسیاری از این دسیسه‌ها نه تنها نقش برآب شده بلکه شکست‌هایی را نیز نصیب دشمن کرده است.
ارجونی ادامه داد: امروزه بیش از صد شبکه فارسی زبان در رسانه‌ها و فضاهای مجازی از سوی دشمن علیه مسوولان و نظام جمهوری اسلامی ایران تبلیغات منفی می‌کنند که خنثی‌سازی این اقدامات از سوی دشمن نیازمند حرکتی جهادی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر جهاد تبیین تاکید نموده است و باید در این حوزه مشکلات شناسایی و برای رفع آن‌ها تلاش شود.
وی با بیان اینکه مهمترین بخش‌های جهاد تبیین روشنگری، بصیرت افزایی و دشمن‌شناسی است، بیان کرد: جهاد تبیین فقط برای یک نفر نیست بلکه برای تمام آحاد مردم و مسوولان است و همه باید ارزش های انقلاب اسلامی را تبلیغ کنند، چراکه بقای انقلاب به جهاد تبیین مرتبط است.
فرمانده سازمان بسیج مداحان و هیات مذهبی کشور با بیان این که دشمنی دشمن ادامه خواهد داشت و از هر فرصتی برای نفوذ و آسیب رساندن به انقلاب استفاده می کند، افزود: ایستادگی در مقابل توطئه ها و دسیسه‌های دشمن تنها راه مقابله است، همچنین باید بر پیشرفت خود در عرصه‌های مختلف تمرکز و توجه کرد تا این پیشرفت را به جایگاهی که سبب بازدارندگی دشمن می‌شود برسانیم که این خود بخشی از جهاد تبیین است.

تجلیل از خانواده شهیدان حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی، مداحی اهل بیت، شعرخوانی شاعران آیینی و دعاخوانی از برنامه‌های بزرگداشت مرحوم نادر طالب‌زاده در مشهد بود.
«نادر طالب زاده» سال ۱۳۳۲ در تهران چشم به جهان گشود و در سن ۶۹ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.
وی فعالیت هنری خود را از ۱۳۵۹ در صدا وسیما با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. 
مرحوم «نادر طالب زاده» مستندساز، تهیه‌کننده، مجری تلویزیون، بازیگر و کارگردان سینما، دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد مؤثر در تاسیس شبکه افق سیما و عضو هیات اندیشه‌ورز این شبکه بود.
از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.
طالب زاده که در لیست شخصیت‌های تحریم شده از سوی آمریکا قرار دارد در جنگ بوسنی نیز شرکت داشته‌ است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!