شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7847 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷ |
99 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

علی‌اکبر کریمی روز پنجشنبه در جریان بازدید از شرکت تعاونی برفره اراک،  افزود: قرارداد اجرای این طرح منعقد و منابع مالی مورد نیاز تامین شده و مطالعات آن نیز در دانشگاه اراک انجام می‌شود. وی تاکید کرد : کارگران سربازان عرصه تولید هستند و به طور قطع  تلاش این قشر است که چرخ اقتصاد کشور را […]

علی‌اکبر کریمی روز پنجشنبه در جریان بازدید از شرکت تعاونی برفره اراک،  افزود: قرارداد اجرای این طرح منعقد و منابع مالی مورد نیاز تامین شده و مطالعات آن نیز در دانشگاه اراک انجام می‌شود.
وی تاکید کرد : کارگران سربازان عرصه تولید هستند و به طور قطع  تلاش این قشر است که چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورد و توسعه اشتغال، رفع نیازهای کشور و زمینه صادرات را در کشور رقم می‌زند. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واحد تولیدی واگن پارس اراک به عنوان نخستین و بزرگترین و مجهزترین واحد ریلی کشور است و در کنار این واحد صنعتی شرکت‌هایی در این زمینه فعالیت دارند. 
کریمی ادامه داد: اکنون‌ کشور با کمبود شدید واگن به خصوص واگن باری مواجه است اما برای تامین آن باید محدودیت‌های مالی برطرف شود.
وی واگن را جز کالاهای سرمایه ای عنوان کرد و گفت: در این راستا سیستم بانکی و صندوق های حمایتی، پاسخگوی این تقاضاها هستند اما واحدهای خصوصی توان تامین مالی ندارند و همچنین در این حوزه ساز و کار مشخصی وجود ندارد که امید است برای رفع این مشکل تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.
نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشور در حوزه صنعت ریلی ظرفیت عظیمی دارد و در برنامه ششم توسعه، احکام خوبی برای توسعه حمل و نقل ریلی تصویب شده و امکانات و تسهیلات ویژه ای نیز هدفگذاری شده که در اختیار این مهم قرار گیرد.
کریمی عنوان کرد: شرایط جغرافیایی کشور به گونه‌ای است که می‌تواند در حوزه ترانزیت فعال باشد اما به دلیل نبود زیرساخت ها در زمینه ریل و واگن امکان بهره گیری از این ظرفیت مناسب تاکنون فراهم نشده که امید است در این راستا راهکارهای ویژه‌ای اتخاذ کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!