جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7851 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ |
72 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا فلاح روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر با شعار یک سال خدمت بی منت افزود: احداث پایگاه های امداد جاده ای در محورهای بلوک، کرمان – یزد، رفسنجان – شهربابک، ریگان – زاهدان، زرند و هرجای پر حادثه و فاقد پایگاه در این […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا فلاح روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر با شعار یک سال خدمت بی منت افزود: احداث پایگاه های امداد جاده ای در محورهای بلوک، کرمان – یزد، رفسنجان – شهربابک، ریگان – زاهدان، زرند و هرجای پر حادثه و فاقد پایگاه در این استان ضروری است.
وی اظهار داشت: یکی از اولویت های هلال احمر در سال جدید رسیدگی به مشکلات امدادگران و وضع معیشتی آنان است که در این زمینه نشست های متعددی با ریاست جمهوری و ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شده است.
برنامه های هفته هلال احمر در کرمان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان گفت: برنامه های متنوعی برای هفته هلال احمر از روز ١۶ تا ٢۴ اردیبهشت ماه سال جاری برنامه ریزی شده که در این استان اجرا می شود.
وی ادامه داد: برگزاری مانور درمان اضطراری در تمامی حوزه ها با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر با نگاه خدمات رسانی درمانی در منطقه و دیدار با خانواده شهدا را در پیش داریم و در این زمینه سال گذشته به خانواده ۴٠٠ شهید سرکشی شد و ٢ میلیارد تومان ارزش خدمات ارائه شده بود، ضمن اینکه امسال نیز به یکصد خانواده شهید سرکشی خواهد شد.
وی با اشاره به دیگر برنامه های هفته هلال احمر در استان کرمان گفت: ارایه خدمات تخفیفی درمانی در شهرستان های دارای مراکز جامع توانبخشی از جمله بم، سیرجان، رفسنجان و ریگان را داریم، تبلیغات محیطی و نصب بیلبوردها، حضور مسئولان این جمعیت و اعضای داوطلبان و جوانان در نمازجمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها در برنامه است.
فلاح افزود: همچنین اعلام فراخوان اهدای خون، عضویت اعضای داوطلب، غبارروبی از گلزار شهدا، عیادت از جانبازان و سالمندان، نام گذاری یکی از خیابان ها به عنوان شهدای امدادگر و اجرای طرح دادرس از دیگر برنامه های هفته هلال احمر در این استان است.
وی یادآور شد: کانون های هلال احمر نیز در این هفته تجهیز و راه اندازی می شود، افتتاح خانه های هلال به عنوان بازوی قوی هلال احمر را داریم که تاکنون ۲۵۰ خانه در این استان تاسیس شده و این کار در کرمان پیگیری می شود.
وی افزود: برگزاری مانور و برپایی نمایشگاه عکس خیابانی از حوادث و توانمندی های امدادی هلال احمر در نمازجمعه و اماکن پرتردد، برگزاری فعالیت فرهنگی، ورزشی از جمله کویر نوردی، پیاده روی و دوچرخه سواری و افتتاح پروژه های امدادی و کاشت ١٠٠ اصله نهال در شهرستان ها و همایش روز جهانی صلیب سرخ را با حضور دبیرکل این جمعیت و مقامات ارشد استان در ٢۴ اردیبهشت ماه خواهیم داشت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان گفت: اجرای بیانیه گام دوم سرلوحه کار جمعیت هلال احمر است که این بیانیه را همراه با پیشبرد اهداف این جمعیت در این استان دنبال می کنیم و این موضوع با استفاده از ظرفیت امدادگران داوطلبان و جوانان و مسئولان هلال احمر در استان پیگیری می شود و کیفیت خدمات دهی را در سال جاری در این راستا ارتقا می دهیم.
وی عنوان کرد: فعالیت های امدادی به عنوان اولویت در جمعیت هلال احمر استان کرمان طی سال جاری پیگیری می شود و در این زمینه ورود علمی و تخصصی به حوادث برای ما مهم است.
فلاح با بیان اینکه سال گذشته پوشش امدادی سیل را در ١۴ شهرستان استان کرمان داشتیم گفت: شکل گیری تشکل های جوانان در کنار ارتقای فعالیت های امدادی برای ما بسیار مهم است و جوانان باید متخصص و امدادی شوند و در خدمات بشر دوستانه و حوزه امداد به جمعیت هلال احمر کمک کنند و اهداف انقلابی جمعیت با نیروهای جوان پیگیری می شود.
وی ابراز داشت: امیدواریم صلیب سرخ جهانی بویژه در حوادث به کمک ما بیاید، همانطور که هلال احمر در کشورهای یمن و بحرین با نگاه صلح دوستی کمک کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: موضوع دیگر اتکا به نیروهای موجود جوانان داوطلبان و امدادگران در جمعیت هلال احمر است و هلال احمر خدمت به مظلومان را در دستور کار قرار داده و از تمام توان خود در این زمینه استفاده می کند.
وی با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: جوانان باید با شرایط دشوار آشنا شوند لذا از تجربه رسانه ها در این حوزه استفاده و این تجربه را در آینده دنبال خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه سرمایه اصلی ما مردم هستند افزود: اعتماد عمومی به جمعیت هلال احمر بین همه افراد جامعه باید ارتقا یابد و همه شهروندان در حوادث نیز درخواست کمک از سمت هلال احمر دارند.
پوشش امدادی هلال احمر کرمان در سه درصد حوادث کشور
فلاح اضافه کرد: جمعیت هلال احمر نزدیک یکهزار حادثه را طی سال گذشته در استان کرمان پوشش داد و سه درصد ماموریت های کشور مربوط به کرمان بود و در این خصوص ٣٠٧ نفر در حوادث گوناگون از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان گفت: این استان با ۴٢٠ مورد رتبه نخست رهاسازی کشور را و رتبه دوم امدادرسانی در سیل های سال گذشته کشور را به خود اختصاص داد، ٩٠٠ تن اقلام معیشتی به ارزش ۴۵ میلیارد تومان بین این مردم سیل زده توزیع شده است.
وی با بیان اینکه در سال جدید شارژ انبارهای هلال احمر با جدیت پیگیری می شود خاطرنشان کرد: ١٣ پایگاه جاده ای باید در استان کرمان احداث شود و نخستین مورد آن در مسیر شهربابک به یزد، اصفهان و شیراز کلنگ زنی شد.
وی افزود: طی سال گذشته ۴۰۰ هزار نفر از خدمات درمانی و داروخانه های جمعیت هلال احمر استان کرمان استفاده کردند و توسعه مراکز توانبخشی این جمعیت در مناطق محروم جزو اولویت های استان است.
فلاح بیان کرد: طی سال گذشته مرکز جامع توانبخشی رفسنجان افتتاح شد و اکنون به مردم خدمات می دهد و این مرکز تا پایان خردادماه امسال در سیرجان افتتاح خواهد شد.
وی یادآور شد: روزانه یکهزار نفر روزانه به مراکز توانبخشی داروخانه هلال احمر استان کرمان مراجعه دارند، کلنگ زنی پروژه داروخانه کرمان نیز در سال قبل انجام شد و عملیات اجرایی آن نیز در حال انجام است.
۴۰۰ هزار نفر از خدمات داوطلبان هلال احمر استفاده کردند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: طی سال گذشته ۴۰۰ هزار نفر از خدمات داوطلبان با ازش ۴۵ میلیارد تومان در بخش های مختلف استفاده کردند.
وی تصریح کرد: سال گذشته حمایت درمانی و دارویی از افراد بی بضاعت داشتیم که نزدیک هشت میلیارد تومان حمایت نقدی برای درمان و تسهیلات به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تامین دارو پرداخت شد.
وی افزود: ارائه آموزش های همگانی نیز وظیفه جمعیت هلال احمر است و اگر امروز پس از حادثه حتی یک تلفات نداریم براثر اقدامات پیشگیرانه و آموزشی هلال احمر است که مردم امروزه با این آموزه ها آشنا شدند.
فلاح بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ تفاهم نامه ای برای آموزش سربازان و نیروهای نظامی داشتیم ، همچنین آموزش های مردم با جدیت توسط معاونت آموزش و پژوهش این جمعیت ارائه خواهد شد و در این زمینه سال گذشته ۸۰۰ دوره برای امدادگران و مردم برگزار کردیم.
ارائه خدمات جوانان هلال احمر به ۸۷۱ هزار کرمانی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان با اشاره به فعالیت معاونت جوانان جمعیت هلال احمر این استان در پیشگیری از کرونا در قالب طرح های شهید سلیمانی گفت: با اجرای این طرح در بیمارستان ها و استان، ۸۷۱ هزار نفر از خدمات جوانان این جمعیت بهره مند شدند.
وی عنوان کرد: جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان با مشارکت ۲ هزار و ۱۲۸ عضو در طرح های واکسیناسیون، طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ناظران سلامت در پیشگیری از کرونا فعال بود.
فلاح افزود: طی سال گذشته اجرای طرح دادرس را در مدارس داشتیم که برای پایه هشت و نهم پیگیری شد و امسال نیز برای دهمین سال در استان کرمان اجرایی می شود.
وی با اشاره به اقدامات شاخص جمعیت در سال گذشته گفت: امدادگران هلال احمر سال گذشته در ۱۴ شهرستان درگیر سیل بود که مورد قدردانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری نیز قرار گرفت.
وی ادامه داد: امسال اجرای طرح نوروز جمعیت هلال احمر را پس از ۲ سال داشتیم و هلال احمر کرمان موفق به کسب رتبه برتر در حوزه درمان، حقوقی، امداد و داوطلبان‌ شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: بیش از ۸۵ درصد واکسن کرونا نیز توسط جمعیت هلال احمر در استان کرمان انجام شد و واکسیناسیون اتباع خارجی را توسط جوانان و داوطلبان داشتیم.
وی افزود: خانم تویسرکانی از جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در مجمع کشوری رتبه برتر و به عنوان اعضای اصلی باشگاه کشوری انتخاب شد.
فلاح گفت: زلزله بم یک دانشگاه برای همه ما بود پس از آن اقدامات مقاوم سازی در استان کرمان آغاز شد و یکی از اولویت های اصلی قرار گرفت و مشخص شد که کارگروه های امداد و نجات و بحران اولویت است.
وی اضافه کرد: حجم سیل گذشته در شهرستان های رودبار جنوب و منوجان نسب به ١٠ سال گذشته سه برابر بود اما تلفاتی نداشتیم که علت آن مقاوم سازی، لایروبی و سد سازی و اقدامات پیشگیرانه بوده است لذا هرچه در این حوزه هزینه کنیم خسارت کمتری خواهیم دید.
وی یادآور شد: بنگاه های اقتصادی در راستای مسئولیت اجتماعی خود به جمعیت کمک خوبی کردند و حتی به حوادث ملی ورود کرده و ما با تمام توان به توسعه مراکز توانبخشی عمل خواهیم کرد به هر راهی می زنیم که احساس کمبودی در این بخش نباشد.
راههای کمک مردم و خیران
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این نشست گفت: جمعیت هلال احمر با هدف سلامتی، درمانی، معیشتی و امدادی یک واسطه بین خیران و محرومان است که شماره حساب ۵۲۹۴۹۴۹۴۰۴ بنام خیران با نیت خاص در جمعیت هلال احمر نزد بانک ملت بازگشایی شده که افراد می توانند حمایت های خود را به این حساب واریز کنند.
حسین سام زاده افزود: توان جمعیت هلال احمر از داوطلبان و مردم است لذا نشان دادن فعالیت ها و دعوت از مردم برای داوطلب شدن در این جمعیت یکی از نیازهای ما است.
وی ادامه داد: افراد با هر هدف مالی، فیزیکی و حضوری می توانند به این جمعیت کمک کنند و افراد می توانند در سایت members.rcs.ir به عضویت این جمعیت درآیند و سپس کارت عضویت بین المللی خود را دریافت کنند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!