پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7869 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ |
95 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

حسین محمدی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: استان همدان دارای چهار ایل و ۲۴ طایفه است و شمار عشایر این استان به ۱۶ هزار نفر در قالب چهار هزار خانوار می رسد. به گفته وی، در راستای حفظ شان و ارتقای وضعیت کیفی زندگی عشایر به عنوان خانوارهای تولیدکننده ۱۲ کانون حمایتی […]

حسین محمدی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: استان همدان دارای چهار ایل و ۲۴ طایفه است و شمار عشایر این استان به ۱۶ هزار نفر در قالب چهار هزار خانوار می رسد.
به گفته وی، در راستای حفظ شان و ارتقای وضعیت کیفی زندگی عشایر به عنوان خانوارهای تولیدکننده ۱۲ کانون حمایتی در  استان همدان پیش بینی شده است.
مدیر امور عشایری استان همدان در خصوص علل کوچ زودهنگام عشایر گفت: گرمای بیش از حد مناطق قشلاقی، کمبود علوفه، رشد گیاهان بهمن و  ثبت نام دانش آموزان عشایر در مدارس از جمله دلایل اصلی کوچ زودهنگام است.به گفته محمدی، با گذشت زمان ایل راه ها از بین رفته و عشایر از مناطق مختلف برای رسیدن به مقصد استفاده می کنند به گونه ای که حتی در میان بندها نیز نمی توانند برای مدتی بمانند.
مدیر امور عشایری استان همدان افزود: ۲۵ درصد گوشت مورد نیاز و بخش قابل توجهی از صنایع دستی مصرفی در کشور توسط خانوارهای عشایری تهیه و تولید می شود.محمدی افزود: عشایر از پنجم فروردین تا یکماه باید در میان بند مستقر شوند اما جایگزین شدن کوچ ماشینی به جای کوچ سنتی موجب کوتاه شدن مسیر کوچ و بروز مشکلاتی شده است.
وی ادامه داد: برهمین اساس تفاهم نامه هایی برای پیش بینی اتراق گاه، آبرسانی سیار در مسیر کوچ  و تامین علوفه و آرد عشایران در استان منعقد شده است.
استان همدان با یک میلیون و  ۹۴۹ هزار هکتار وسعت دارای ۶۹۹ هزار هکتار منابع ملی است.
 استان همدان دارای یک هزار و ۱۶۸ سامان عرفی ممیزی شده است که ۴۴۲ مورد آن دارای قرارداد مرتعداری هستند و ۶۳ هزار مرتعدار با ۵۳۰ هزار واحد دامی در این استان وجود دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!