جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7891 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳ |
247 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان
پ

بسیاری از کارشناسان باور دارند جنگ‌های آینده در زمینه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات رخ می‌دهد، کشورهایی که در این زمینه رشد نکنند، شکست می‌خورند. به گزارش ادراک خبر، فناوری اطلاعات و ارتباطات، نقش موثری در توسعه کشورها و تامین امنیت روانی، جانی و اطلاعاتی جوامع دارد؛ دولت‌ها در تلاش هستند با کمک فناوران خود در […]

بسیاری از کارشناسان باور دارند جنگ‌های آینده در زمینه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات رخ می‌دهد، کشورهایی که در این زمینه رشد نکنند، شکست می‌خورند.

به گزارش ادراک خبر، فناوری اطلاعات و ارتباطات، نقش موثری در توسعه کشورها و تامین امنیت روانی، جانی و اطلاعاتی جوامع دارد؛ دولت‌ها در تلاش هستند با کمک فناوران خود در این حوزه، پیروز میدان مبارزات احتمالی آینده باشند. در کنار این نقش کلیدی فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، نباید از تاثیرگذاری این حوزه در تامین نیازهای جامعه هم غافل ماند.

چند سالی است که خدمات هو شمند و آنلاین در میان مردم رونق گرفته است و بسیاری از خدمات بانکی، رفاهی، درمانی، آموزشی، خرید، فعالیت بنگاه ها و کسب و کارها مبتنی بر فناوری های اطلاعات و ارتباطات انجام می شود و اگر کشوری در این حوزه خود را به بازار جهانی نرساند؛ از دنیا جامانده است.

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، فناوری های ارتباطات و اطلاعات و نرم افزارهای رایانه ای از جمله حوزه هایی است که طی چند سال اخیر در ایران با کمک شرکت های دانش بنیان و خلاق رشد کرده و پاسخ گوی نیازها شده است. حوزه فناورانه‌ای که با تلاش این مجموعه‌ها در ۵ عرصه پلتفرم، زیرساخت، امنیت فضای تبادل اطلاعات و صنعت انیمیشن و بازی‌های ویدئویی رشد یافته است؛عرصه ای که در حال حاضر میزبان ۱۵۲۸ شرکت دانش بنیان و خلاق است.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!