جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7911 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰ |
355 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه مجلس به دولت مجوز اصلاح یارانه‌ها را داده است،‌ گفت: اصلاح یارانه روغن و نهاده‌های دامی را داده است،‌ شکل پرداخت یارانه نان و دارو با مجوز مجلس انجام می‌شود و این مسأله‌ای است که به نظر من برای اینکه دولت ناچار […]

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه مجلس به دولت مجوز اصلاح یارانه‌ها را داده است،‌ گفت: اصلاح یارانه روغن و نهاده‌های دامی را داده است،‌ شکل پرداخت یارانه نان و دارو با مجوز مجلس انجام می‌شود و این مسأله‌ای است که به نظر من برای اینکه دولت ناچار نشود به مسیر قبل برگردد بهتر است جزئیات را قبل از اجرا به مجلس ارائه دهد.

وی ادامه داد: اینطور نباشد که کلیاتی را مجلس در مورد اصلاح یارانه‌ها تصویب کنند و در اجرای جزئیات انتظارات نمایندگان تأمین نشود. مخالفت خود را اعلام کنند و تناقضاتی ایجاد شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد:‌دولت باید قبل از گران کردن گندم،‌ یارانه آن را برای مردم واریز می‌کرد تا مردم احساس کنند متناسب با افزایش قیمت، هزینه‌های جبرانی توسط دولت پرداخت می‌شود. اینطور نباشد که هزینه‌های افزایشی قیمت‌ها متوجه مردم شود. این موضوع می‌تواند حساسیت‌هایی در جامعه ایجاد کند و برای دولت مشکل ایجاد خواهد شد.

قادری افزود:‌ فکر می‌کنم دولت همزمان با گرانی گندم و حذف یارانه دولتی و یا قبل از این افزایش قیمت‌ها،‌ یارانه‌ای را واریز کند. این کمک می‌کند هماهنگی و همراهی مردمی را داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا یارانه جبرانی که از بابت اصلاح یارانه آرد به مردم می دهند باید به همه اقشار جامعه تعلق گیرد؟ گفت: طبعاً اقشار کم‌تر برخوردار جامعه انتظار و توقع بیشتری دارند و زیرا آنها آسیب‌پذیرتر هستند و باید به گونه‌ای باشد که یارانه بیشتری برای آنها در نظر گرفته شود. تا امروز هم تقریباً یارانه اکثر کالاهای اساسی حذف شده است.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!