پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7963 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹ |
337 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

شهاب‌سنگ‌ها بقایای هسته جامد دنباله‌دار‌ها هستند که یا از دنباله دار‌ها می‌آیند یا با آن‌ها تشکیل می‌شوند. این اجرام آسمانی، به طور نسبتاً مساوی در مدار به دور خورشید توزیع شده‌اند. به همین دلیل، زمانی که زمین از مدار ستاره دنباله دار مادر می‌گذرد، تقریباً در همان زمان هر سال یک بارش شهابی با شدت […]

شهاب‌سنگ‌ها بقایای هسته جامد دنباله‌دار‌ها هستند که یا از دنباله دار‌ها می‌آیند یا با آن‌ها تشکیل می‌شوند. این اجرام آسمانی، به طور نسبتاً مساوی در مدار به دور خورشید توزیع شده‌اند. به همین دلیل، زمانی که زمین از مدار ستاره دنباله دار مادر می‌گذرد، تقریباً در همان زمان هر سال یک بارش شهابی با شدت بیشتر یا کمتر دریافت می‌کند.
به گزارش سایت اسپیس؛ مدار دنباله دار هالی در دو مکان مختلف به مدار زمین نزدیک می‌شود. در اواسط تا اواخر ماه اکتبر، یک نقطه در سمتی از دنباله دار که به خورشید نزدیک می‌شود بارش شهابی به نام Orionids را تولید می‌کند. نقطه دیگر در اوایل ماه می اتا آکوارید را تولید می‌کند.
به گفته یکی از محققان، پیش بینی می‌شود بارش شهابی اتا آکوارید در اوایل صبح جمعه (۶ مه) به اوج خود برسد. در شرایط ایده آل علاقه‌مندان به فضا می‌توانند حدود ۴۰ تا ۶۰ عدد از این نوع شهاب را مشاهده کنند. براساس گزارش‌ها، این شهاب‌ها ردپای درخشان و طولانی مدتی را پشت سر خود به جا می‌گذارند. امسال  یکی از آن سال‌هایی است که شرایط رصد بارش شهابی، عالی خواهد بود.
چه کشورهایی این بارش را می‌توانند مشاهده کنند؟
براساس گزارش‌ها، کشورهایی همچون  ملبورن، استرالیا، داندین، نیوزیلند، سانتیاگو، شیلی و کیپ تاون، آفریقای جنوبی که در نیم کره جنوبی قررا دارند می‌توانند به راحتی این بارش شهابی را مشاهده کنند.

برای علاقمندان به فضا، فردا یکی از بهترین فرصت‌ها برای مشاهده شهاب‌سنگ‌های نورانی است. به گفته رابرت لونسفورد، محقق انجمن شهاب‌سنگ‌های آمریکا، اندازه این نوع از اجرام آسمانی بزرگ و آثار آن نسبتا طولانیم مدت است.
بیشتر بخوانید

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید