جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7991 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹ |
88 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی فرجامی‌فرد روز پنجشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان درمیان اظهار داشت: اگر شوراها نقش خود را به عنوان حلقه ارتباطی بین مردم و مسوولان به خوبی ایفا کنند، روستاها و شهرهای ما دچار تحول خواهند شد و همچنین تسریع در اجرای برنامه‌های دولت را به دنبال خواهد […]

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی فرجامی‌فرد روز پنجشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان درمیان اظهار داشت: اگر شوراها نقش خود را به عنوان حلقه ارتباطی بین مردم و مسوولان به خوبی ایفا کنند، روستاها و شهرهای ما دچار تحول خواهند شد و همچنین تسریع در اجرای برنامه‌های دولت را به دنبال خواهد داشت.  
وی با بیان اینکه نقش مثبت شوراها باعث موفقیت مدیریت شهری و روستایی می‌شود، اضافه کرد: اگر شوراها نقش خود را به خوبی ایفا کنند قطعا قدم مثبتی در توسعه عمران روستایی و شهری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برداشته خواهد شد.
فرماندار درمیان با اشاره به اینکه شوراها اقدامات مسوولان را نقد کنند، اما از تخریب جلوگیری کنند، اضافه کرد: باید مسوولان ما حتما به صورت میدانی فعالیت داشته باشند و در این دولت مردمی و انقلابی پشت میزنشینی تعطیل شده است.
فرجامی‌فرد، شفافیت اقتصادی برای تنویر افکار عمومی، حراست از اموال دولتی، عدالت در توزیع امکانات، در دسترس بودن، توسعه فضای شهری و روستایی، پاکدستی و مردمی بودن را وظایف شوراها عنوان کرد و گفت: شوراها به خصوص شوراهای روستایی استفاده به جا و قانونی از مهر شورا داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه شوراها جای سیاسی کاری و محلی برای منافع شخصی نیست، اضافه کرد: شوراها حتما مصوبات خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند چرا که از طریق وزارت کشور پیگیری و رصد می‌شود.
فرجامی‌فرد ادامه داد: شوراهای روستاها از هرگونه واگذاری و فروش زمین خودداری کنند چرا که متصدی واگذاری زمین در روستاها بنیاد مسکن است.
وی با اشاره به اینکه معین مدیریت بحران در حوادث روستایی دهیار و در حوادث شهری شهردار است، اضافه کرد: باید دهیاران و شهرداران قبل از حضور ماموران امدادی حوادث را به خوبی مدیریت کنند.
فرماندار درمیان با بیان اینکه کم‌آبی، کیفیت نامناسب راه‌های روستایی را مهمترین مشکل شهرستان است، اضافه کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام روستاهای پرجمعیت خراسان جنوبی آبرسانی پایدار می‌شود و در سال جاری در این خصوص بیش از ۳۸ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان اختصاص یافته است.
فرجامی‌فرد گفت: پیگیری اختصاص اعتبار برای دوبانده سازی جاده بیرجند – اسدیه توسط مجموعه استانداری به جد در حال انجام است، این جاده باید از محل اعتبارات ملی اجرای شود و اعتبارات شهرستانی محدود است.
وی افزود: احداث راه‌های روستایی براساس اولویت در شهرستان دنبال خواهد شد، برخی مسائل مطرح شده در این جلسه را با جدیت پیگیری خواهم کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!