جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8004 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ |
94 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

دکتر «رضا منصوری» روز پنجشنبه به ایرنا افزود: باتوجه به برگزاری اردوی راهیان نور و صعود چند هزار نفری مردم کشورمان به ارتفاعات بازی دراز در روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه)  بیمارستان‌های کنگاور، صحنه، سنقر، هرسین، اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین و بیمارستان‌های طالقانی، امام رضا (ع)، امام خمینی (ره)، امام […]

دکتر «رضا منصوری» روز پنجشنبه به ایرنا افزود: باتوجه به برگزاری اردوی راهیان نور و صعود چند هزار نفری مردم کشورمان به ارتفاعات بازی دراز در روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه)  بیمارستان‌های کنگاور، صحنه، سنقر، هرسین، اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین و بیمارستان‌های طالقانی، امام رضا (ع)، امام خمینی (ره)، امام حسین (ع) و ۵۲۰ ارتش کرمانشاه در آماده باش کامل است.  
وی اظهار داشت: همچنین در این ایام تمامی نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی و آمبولانس‌های کرمانشاه و چند دستگاه آمبولانس از یکی استان‌های معین حضور فعالی خواهند داشت.
مسوول کمیته بهداشت و درمان سالروز عملیات بازی دراز، برپایی آمادگاه پیش بیمارستانی شهدای سلامت در دامنه ارتفاعات، برپایی اورژانس صحرایی ۲۰ تخت خوابی توسط معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان به‌ همراه هفت دستگاه آمبولانس و دارو و تجهیزات موردنیاز و حضور تیم امداد و نجات هلال احمر به همراه پنج دستگاه آمبولانس را از دیگر اقدامات عنوان کرد.  
وی همچنین از استقرار کانون شهید نیکخواه بسیج جامعه پزشکی ارتش با ۲ دستگاه آمبولانس در یکی از پست‌های امداد، استقرار تیم کانون بسیج جامعه پزشکی بهداری ناجا به همراه یک دستگاه آمبولانس در یکی از پست‌های امداد، استقرار تیم کانون بسیج جامعه پزشکی تأمین اجتماعی به همراه یک دستگاه آمبولانس در یکی از پست‌های امداد و استقرار تیم بسیج جامعه پزشکی مرزبانی به همراه یک دستگاه آمبولانس در یکی از پست‌های امداد خبر داد.    
منصوری، برپایی اورژانس صحرایی۱۲ تختخوابی در محل یادمان ارتفاعات بازی دراز با حضور ۱۴ نفر پزشک متخصص و فوق تخصص عضو بسیج جامعه پزشکی در رشته های زنان، قلب و عروق، طب اورژانس، بیهوشی، بیماری‌های ریوی، جراحی عمومی، اطفال، داخلی، جراحی مغز و اعصاب، برپایی ۶ پست امداد در مسیر آمادگاه بازی دراز تا قله بازی دراز (نقطه رهایی تا یادمان) با حضور ۱۲ نفر پزشک عمومی و متخصص و ۷۴ نفر پرستار و بهیار را از دیگر اقدامات عنوان کرد.
وی با بیان اینکه استقرار بالگرد هوانیروز برای اعزام مصدومین احتمالی در نقطه رهایی و محل آمادگاه اورژانس پیش بیمارستانی هم در نظر گرفته شده از تشکیل ۱۰ تیم اضطراری بحران بسیج جامعه پزشکی در طول مسیر پیاده روی زائرین متشکل از ۲ نفر پرستار برادر و ۲ نفر پرستار خواهر به همراه لوازم کمک های اولیه خبر داد.
پیش بینی شده امسال بیش از ۵۰ هزار نفر از مردم اقصی نقاط کشورمان در برنامه صعود به ارتفاعات بازی دراز شرکت کنند.
عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.
در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!