سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-16
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8018 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ |
92 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی عصر پنجشنبه در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی افزود: سلاح هسته‌ای به عنوان وسیله کشتار جایگاهی ندارد و چنین منطقی برای مواجه با دشمن مورد قبول اسلام نیست. وی گفت: ولی فقیه این چنین در مواجهه با قدرتهای […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی عصر پنجشنبه در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی افزود: سلاح هسته‌ای به عنوان وسیله کشتار جایگاهی ندارد و چنین منطقی برای مواجه با دشمن مورد قبول اسلام نیست.
وی گفت: ولی فقیه این چنین در مواجهه با قدرتهای بزرگ که سلاح هسته ای دارند، موضع می گیرد و برای رعایت آیات الهی  سلاح کشتار جمعی را منع می کند، اینها نشان دهنده تربیت یافتگی ایشان در محضر قرآن است.

 فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی از سخنانش گفت: سپاه باید تجلی‌گاه قرآن و حافظ آن باشد، همانطورکه پاسداران به دنبال پیاده‌سازی عدل و جهاد در مسیر خداوند هستند.

پاسداران از خطوط الهی حمایت می کنند، بنابراین سپاه باید قرآن را خوب بشناسد و  سپاه باید عامل و آگاه به انفاق، جهاد، احکام، عبادات و معاملات باشد که همه در قرآن است.

وی بیان کرد: مطمئن هستم قلوب پاسداران ما تجلی‌گاه وحی الهی و خانه‌هایشان بازتاب دهنده و جاری کننده وعده الهی است.

وی اظهار داشت: امروز در جوار بارگاه آسمانی و ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) و در این لحظات مملو و سرشار از ایمان الهی در جمع خانواده‌های قرآنی پاسداران انقلاب اسلامی هستیم که رخسار آنها تجلی گاه وحی الهی است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قرآن وحی مستمر و وحی جاری است، این نیست که این قرآن در زمانی نازل شده باشد، این تنزیل دائمی و شفا و رحمت است، بهترین معرف قرآن، خود آن بوده و اگر می خواهید از حقایق قرآن باخبر شوید و چشمانتان رویت ملکوتی پیدا کند و به حقایق عالم هستی آگاه شوید از خود قرآن کمک بگیرید.

وی اظهار داشت: قرآن آن حقیقت روشنی است که ما را از ظلمت و تاریکی، جهل، ناآگاهی، جهالت،بردگی و تیرگی ستم به وادی نور و ایمان هدایت می‌کند.

سردار سلامی اظهار داشت: قرآن زیباترین و با قوام‌ترین شکل و مستحکم‌ترین بیان است و تمام اسرار هدایت و سعادت انسان در قرآن کریم متجلی است و درود خداوند بر شما که تلاش می کنید تا سیمای مجسمی از قرآن در قاب یک انسان را نشان دهید.

وی با بیان اینکه قطعا بین رخسار و حقایق باطنی انسان رابطه ای برقرار است، افزود: همان طور که قرآن می گوید؛ کسانی که در جستجوی رضوان الهی هستند در سیمای آنها اثرات سجود آشکار و تجلی معنویت درونی در شاکله و ظاهر آنها آشکار است.

وی افزود: نوجوانان و جوانانی که اهل قرآن هستند، یک معصومیت و طراواتی دل انگیز در رخسارشان وجود دارد، یک حیای معنوی کاملا آشکار و قابل مقایسه و یک نجابت قوی و یک طراوت و نشاط معنوی دارند، انگار شبنم معطری بر سیمای معطر آنان نشسته و چهره۲هایشان دلنشین است.

سردار سلامی تصریح کرد: کسانی که اهل قرآن هستند از آرامش و اطمینان قلب خاصی برخوردار می‌باشند که  این اثر طبیعی قرآن است، چون کسی که قرآن می خواند، رنگ الهی می پذیرد و می داند رنگ الهی بهترین رنگ است.

قرآن اسرار عمل صالح را در خود دارد

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: قرآن اسرار عمل صالح را در خود دارد، قرآن شیوه امر به معروفات و نهی از منکرات است و درسهایی از اخلاق و هدایت انسان در جای جای سوره های آن دیده می شود.

سردار سلامی افزود: وقتی شما نماز و قرآن می خوانید به تقوا هدایت می شوید، این حقیقت قرآن است، همان گونه که امیر مومنان سیمای مردانه قران و حضرت فاطمه سیمای زنانه قرآن است.

او  بیان کرد: قرآن چشمه آب حیات است، انسان همانطور که از آب نوشیدن سیر نمی‌شود،  از قرآن به عنوان آب حیات طیبه نیز سیر نمی شود.
سردار سلامی در بخشی از سخنانش گفت: گیاه پاکیزه از سرزمین پاکیزه  می‌روید، خانه اهل قرآن، طیب بوده و فرزندان این خانه گیاه طیب هستند، هر چه می‌توانید قرآن بخوانید، زیباترین زبان، زبان قرآن است و خداوند با زیباترین بیان با بندگانش صحبت می کند، کلمات جایگزین ندارد و به همان زبان باید خواند، پس به همان زبان قرآن مسلط شوید تا زیبایی کلام آن را درک کنید.
فرمانده کل سپاه افزود: انسان مکلف به امر الهی است تا از آتش جهنم دور شود، لذا اهل‌خانه را به نماز امر کنید و بر این امر استوار و مقاوم و پا برجا بمانید.

یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خانواده پاسداران روز یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه در مشهد آغاز و آیین اختتامیه این مسابقات با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 
 
 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!