پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8030 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱ |
100 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

سیدمحسن حمزه‌لو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان بافت فرسوده حدود ۳۰۷ هکتار متعلق به شهر ارومیه است. وی ادامه داد: برای ارتقای کیفیت زندگی ساکنان در این بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی، هم اکنون ٣٠ طرح بازآفرینی در استان در حال اجرا است. مدیرکل […]

سیدمحسن حمزه‌لو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان بافت فرسوده حدود ۳۰۷ هکتار متعلق به شهر ارومیه است.
وی ادامه داد: برای ارتقای کیفیت زندگی ساکنان در این بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی، هم اکنون ٣٠ طرح بازآفرینی در استان در حال اجرا است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: پیشرفت اجرایی این طرح‌ها ٨٣ درصد است که با ۵١٧ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا بوده و شامل احداث خانه محله، مدرسه، مرکز جامع سلامت، فضای ورزشی، کتابخانه و بهسازی معابر و ساماندهی فضاهای عمومی است.
حمزه‌لو اضافه کرد: اقدامات گوناگونی برای ساماندهی محدوده‌های هدف بازآفرینی از قبیل حمایت‌های قانونی، اصلاح کالبدی، افزایش خدمات روبنایی مثل مدرسه، مسجد، مراکز خدماتی و بهداشتی و نیز توانمندسازی اجتماعی در حال انجام است.
وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های دولت، پاسخگویی به نیازسنجی مسکن در چارچوب طرح‌های جامع، تامین مسکن محرومان و تسریع در فرآیند نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری در رأس برنامه‌های اجرایی قرار دارد.
وی با بیان اینکه بخشی از دستاوردهای مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان غربی به پروژه‌های بازآفرینی شهری مربوط می‌شود تاکید کرد: اصلاح معابر بافت‌های ناکارآمد شهری از جمله رویکردهای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود که هدف توسعه استاندارد شهری تعیین شده است.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح “بازآفرینی شهری امید” از ۱۹ بهمن سال ١٣٩٧ در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد؛ در این طرح برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده توسط بخش خصوصی با تسهیل گری دولت اجرا می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!