شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8034 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱ |
77 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا کلیم‌الله وثوقـی روز پنجشنبه در بازدید از جاده اردبیل – آستارا افزود: در سه روز گذشته از ایام تعطیلات عید فطر ۲۷۱ هزار و ۶۲۰ تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل توسط سامانه‌های هوشمند راهداری ثبت شده است. وی بیان کرد: از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۷۷۹ تردد در مبادی […]

به گزارش ایرنا کلیم‌الله وثوقـی روز پنجشنبه در بازدید از جاده اردبیل – آستارا افزود: در سه روز گذشته از ایام تعطیلات عید فطر ۲۷۱ هزار و ۶۲۰ تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل توسط سامانه‌های هوشمند راهداری ثبت شده است.
وی بیان کرد: از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۷۷۹ تردد در مبادی ورودی و ۱۲۰ هزار و ۸۴۱ تردد خودرو در مبادی خروجی استان ثبت شده است.
مدیر کل راهداری  و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه در این مدت بیشترین تردد خودرو در جاده اردبیل – آستارا بوده است، اظهار کرد: بیشترین تردد به ترتیب در مبادی ورودی و خروجی محورهای اردبیل – آستارا، اردبیل – سراب و  اردبیل – سرچم ثبت شده است.
وثوقی با بیان اینکه پارسال در تعطیلات عید فطر در مجموع ۱۲۲ هزار و ۱۷۳ تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل ثبت شده بود، اضافه کرد: امسال تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی این استان در ایام عید فطر نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۲۲ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: هم اکنون ۷۱ سامانه تردد شمار، ۴۱ دوربین نظارت تصویری، ۳۶ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت، ۲ سامانه توزین حین حرکت (WIM)  و ۲ تابلوی پیام متغییر در جاده‌های استان اردبیل فعال است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل همچنین شناسایی ناوگان باری با تناژ اضافی غیرمجاز و برداشت پلاک و سرعت خودروهای عبوری را از قابلیت‌های مهم سامانه توزین استان حین حرکت عنوان کرد و گفت: ارتقای ایمنی راه‌ها و هوشمندسازی جاده‌های استان از اولویت‌های اداره کل راهداری است.
 وی افزود: وضعیت حمل و نقل کالا و مایحتاج عمومی مردم در استان کاملا عادی بوده و این مهم بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.
وثوقی از رانندگان خواست علاوه بر رعایت فاصله طولی بویژه در فصول بارندگی و رعایت سرعت مطمئنه از هرگونه سبقت‌ غیرمجاز و تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌ها پرهیز کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.
به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۲۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ،  از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!