سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-16
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8068 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹ |
323 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ جونیور» پسر ارشد رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه‌شنبه در کمیته منتخب رسیدگی به حمله به ساختمان کنگره در سال گذشته میلادی حاضر شده است. وبگاه خبری «هیل» نزدیک به کنگره آمریکا، روز پنجشنبه به نقل از دو فرد مطلع نوشت، پسر «دونالد ترامپ» […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ جونیور» پسر ارشد رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه‌شنبه در کمیته منتخب رسیدگی به حمله به ساختمان کنگره در سال گذشته میلادی حاضر شده است.

وبگاه خبری «هیل» نزدیک به کنگره آمریکا، روز پنجشنبه به نقل از دو فرد مطلع نوشت، پسر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به صورت تماس ویدئویی در جلسه کمیته منتخب رسیدگی به حوادث ششم ژانویه سال گذشته حاضر شد.

یکی از این افراد مطلع گفت، در این جلسه ادای شهادت که کمی بیش از سه ساعت طول کشید و پسر ترامپ به‌صورت داوطلبانه و بدون احضاریه در آن حاضر شده بود، هیچ اتفاق جنجالی رخ نداد و مدعی شد جلسه فضایی «صمیمی» داشته است.

پسر ارشد ترامپ پس از آن در برابر این کمیته حاضر شده است که شبکه «سی‌اِن‌اِن» هفته گذشته پیام‌هایی که بین او و «مارک میدوز» رئیس کارکنان وقت کاخ سفید در روز حمله به کنگره رد و بدل شده بود را افشا کرد.

در یکی از دو پیامی که توسط سی‌اِن‌اِن منتشر شده، پسر ارشد ترامپ به میدوز می‌گوید پدرش باید حمله به کنگره را محکوم کند. در پیامی دیگر، دونالد ترامپ جونیور متذکر می‌شود اگر اقدامی برای توقف این حمله انجام نشود میراث ترامپ از بین خواهد رفت.

پیش از این نیز «ایوانکا ترامپ» دختر و مشاور رئیس جمهور سابق آمریکا و پیش‌تر شوهر وی «جرد کوشنر» به صورت داوطلبانه در جلسات کمیته منتخب کنگره آمریکا برای رسیدگی به حادثه حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره شرکت کرده بودند.

کوشنر اولین عضو از خانواده «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا است که در برابر کمیته تحقیق درباره حمله به کنگره حاضر می‌شود. جلسه ویدئویی اعضای کمیته منتخب کنگره و داماد ترامپ که مشاور ارشد دولت وی نیز محسوب می‌شد، حدود ۶ ساعت طول کشید.

ایوانکا ترامپ نیز ابتدا از شرکت در این جلسات امتناع کرد اما پس از کوشنر، او نیز در برابر کمیته منتحب کنگره حاضر شد. جلسه پرسش و پاسخ از دختر دونالد ترامپ در کمیته منتخب تحقیق کنگره آمریکا از صبح هفدهم فروردین امسال (به وقت واشنگتن دی سی) آغاز شد و حدود ساعت ۶ عصر پایان یافت.

علاوه بر تحقیقات کنگره آمریکا درباره نقش ترامپ در حوادث ششم ژانویه سال گذشته میلادی، «آمیت مهتا» قاضی فدرال مسئول رسیدگی به پرونده مدنی تحریک به شورش و حمله به ساختمان کنگره از سوی ترامپ، در گزارشی ۱۱۲ صفحه‌ای اعلام کرد سخنرانی رئیس جمهور سابق آمریکا در جمع هوادارانش در خیابان «پنسیلوانیا» در واشنگتن دی‌سی «مصداق توطئه مدنی» است.

اما مخمصه حقوقی ترامپ به اینجا ختم نمی‌شود. علاوه بر پرونده تخلفات مدنی، پرونده دیگری نیز درخصوص تخلفات مالی «سازمان ترامپ»، علیه شخص او و فرزندان ارشدش تشکیل شده است.

«لتیشیا جیمز» دادستان کل نیویورک چندی پیش طی حکمی اعلام کرد رئیس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ جونیور ۴۴ ساله و ایوانکا ترامپ ۴۰ ساله باید در دادگاه حاضر شده و ادای شهادت کنند.

«آرتور انگورون»  قاضی دیوان عالی نیویورک نیز روز اعلام کرده بود ترامپ باید در دادگاه حاضر شده، سوگند یاد کرده و ادای شهادت کند. با این حال ترامپ می‌تواند در برابر هرگونه تصمیم یا حکم متعاقب دادگاه سکوت اختیار کند.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!