جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8088 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹ |
242 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشته که در پی اظهارات «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در خصوص اینکه هیتلر خون یهودی داشته انتظار می‌رود تنش‌ها میان مسکو و تل‌آویو تشدید شوند. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه چندی پیش در مصاحبه با شبکه ایتالیایی «زونا بیانکا» در […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشته که در پی اظهارات «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در خصوص اینکه هیتلر خون یهودی داشته انتظار می‌رود تنش‌ها میان مسکو و تل‌آویو تشدید شوند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه چندی پیش در مصاحبه با شبکه ایتالیایی «زونا بیانکا» در پاسخ به این سوال که روسیه چگونه می‌خواهد اوکراین را نازی‌زدایی کند در حالی که مردم این کشور خودشان یک رئیس‌جمهور یهودی را انتخاب کرده‌اند، گفته بود: «پس اگر زلنسکی یهودی باشد چه؟ این واقعیت، وجود عناصر نازی در اوکراین را نفی نمی‌کند.من معتقدم که هیتلر خون یهودی نیز داشت و و بعضی از بدترین یهودی‌ستیزان، خود یهودیان هستند».

این اظهارات خشم صهیونیست‌ها را به شدت برانگیخت و پس از آن، «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ رژیم صهیونیستی به اظهارات «سرگئی لاوروف» درباره واکنش نشان داد.

رئیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه عبری «هاآرتص» در واکنش به اظهارات لاوروف گفت: «من از سخنان وزیر امور خارجه روسیه شوکه شدم. این اظهارات مرا بسیار عصبانی کرد و باعث اشمئزاز من شد.»

اسحاق هرتزوگ در بخش دیگری صحبت‌هایش با اتهام‌زنی به وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد: «لاوروف ترجیح داد که دروغ‌های ناگواری را که بوی‌ یهودستیزی می‌دادند، [در میان مردم] بپراکند. من از او انتظار دارم که عقب‌نشینی و عذرخواهی کند.»

پایگاه یدیعوت آحارونوت امروز پنجشنبه به نقل از کارشناسان روسیه‌ای پیش‌بینی کرده تنش‌های میان اسرائیل و روسیه در روزهای آینده تشدید شوند. این پایگاه نوشته «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه که در سال‌های گذشته تلاش کرده روابط نزدیک کشورش با اسرائیل را حفظ کند هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده، اما حتی قبل از اظهارات لاوروف هم تنش‌های میان مسکو و تل‌آویو رو به افزایش بود.

طی چند ماه گذشته رژیم صهیونیستی از اعمال تحریم علیه روسیه خودداری کرده بود و به اوکراین هم سلاح ارسال نکرد. «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «یائیر لاپید»، وزیر خارجه این رژیم هرگز به صورت مستقیم از روسیه بابت آغاز جنگ اوکراین انتقاد نکردند.

روز چهارشنبه، «والنتینا ماتوینکو»، رئیس شورای فدراسیون دولت روسیه یک نامه آشتی‌جویانه برای رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی ارسال کرد که در آن تلاش شده بود از اظهارات لاوروف عقب‌نشینی شود، اما هنوز هیچ عذرخواهی رسمی از جانب روسیه انجام نشده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت تماس‌های مقام‌های روسیه‌ای با گروه‌های فلسطینی را نشان‌دهنده وجود تنش در روابط مسکو-تل‌آویو دانسته است. این روزنامه نوشته: «در چند هفته گذشته، همزمان با آنکه روابط میان اسرائیل و روسیه تنش‌آمیز شد، حجم روابط میان مسکو و گروه‌های مختلف فلسطینی افزایش یافت. ابتدا تماسی میان پوتین و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی برقرار شد و بعد از آن لاوروف با اسماعیل هنیه، از رهبران ارشد حماس گفت‌وگو کرد. روز چهارشنبه هم هیئتی از حماس به سرپرستی موسا ابو مرزوق به مسکو سفر کرد.»

«عباس گالیاموف»، تحلیلگرسیاسی که سابقاً نطق‌نویس پوتین بوده گفته است: «در صورتی که اسرائیل روی موضع خودش اصرار بورزد و روسیه هم از دیدگاه‌هایش دفاع کند احتمال بدتر شدن روابط دو طرف وجود دارد.»

روزنامه یدیعوت‌آحارونوت به نقل از «الکساندر باونوف»، تحلیلگر سیاسی روس نوشته است: «می‌توانم تصور کنم که در صورت تشدید تنش‌ها روسیه ممکن است در سیاستش در خصوص فعالیت اسرائیل در آسمان سوریه تجدیدنظر کند و از انجام عملیات توسط اسرائیل در آنجا جلوگیری کند.»

باونوف در ادامه گفته است: «با وجود این، فکر می‌کنم که ارتش روسیه هنوز در آن مرحله قرار ندارد، چون در چنین حالتی آنها باید اقدامات امنیتی در سوریه را تشدید کنند، حال آنکه روسیه الان بخشی از نیروهایش را از سوریه به جبهه اوکراین منتقل کرده است.»


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!