جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8150 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹ |
270 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین مدرس‌خیابانی پنجشنبه شب در جلسه راههای این استان راه را مهمترین اولویت در توسعه سیستان و بلوچستان عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه راهها به ویژه بزرگراه به منظور رونق تجارت و ترانزیت و کاهش تصادفات جاده ای در اولویت برنامه های توسعه ای این استان قرار دارد. استاندار سیستان […]

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین مدرس‌خیابانی پنجشنبه شب در جلسه راههای این استان راه را مهمترین اولویت در توسعه سیستان و بلوچستان عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه راهها به ویژه بزرگراه به منظور رونق تجارت و ترانزیت و کاهش تصادفات جاده ای در اولویت برنامه های توسعه ای این استان قرار دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این استان باوجودیکه پهناورترین استان کشور است اما کمترین طول بزرگراه را داراست این حالیست که مسیر ارتباطی چابهار _میلک به عنوان یکی از کریدورهای اصلی تجارت جهانی ضرورت وجود راههای ارتباطی استاندارد را در این پهنه جغرافیایی جنوب شرق کشور اجتناب ناپذیر کرده است.مدرس خیابانی همچنین بر اختصاص اعتبارات ساخت بزرگراه بر اساس بازده زمانی در دست اجرا، تامین سوخت مورد نیاز برای ماشین آلات ساخت راه سازی و همچنین توسعه راههای روستایی، جذب تمامی اعتبارات استانی توسط مدیران دستگاههای اجرایی و مصوب شدن جابجایی اعتبارات از یک دستگاه اجرایی به دستگاه دیگر به منظور توسعه همه جانبه استان تاکید کرد. 
وی تامین بخشی از اعتبارات حوزه راه را از محل توازن مورد تاکید قرارداد واظهار داشت: از آنجایی که هزینه ساخت هر یک کیلومتر باند دوم در این استان به بیش از ۱۲ میلیارد تومان می رسد لذا بخش مهمی از اعتبارات توازن استان برای اولین بار به این حوزه اختصاص می یابد تا به کمک اعتبارات ملی بتوانیم عقب ماندگی تاریخی این حوزه را به سرعت جبران کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اشتغال بیش از پنج هزار نفر سال گذشته در ساخت راههای این استان قابل توجه است، تاکیدکرد: مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری  و حمل ونقل شمال وجنوب استان بصورت منظم گزارش ماهانه پیشرفت پروژه ها را ارائه کنند.
مدیر کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در این جلسه گفت: کریدور شمال جنوباین استان (چابهار-میلک و زاهدان- بیرجند) یک هزار و ۳۵ کیلومتر طول دارد که در این مسیر ۳۰۹ کیلومتر باند دوم به بهره برداری رسیده و عملیات احداث ۲۶۱ کیلومتر بزرگراه نیز در دست اجراست و ۴۶۵ کیلومتر نیز آغاز نشده است. 
عطاءاله اکبری افزود: همچنین طول کریدور شرق به غرب سیستان وبلوچستان(بزرگراه بم-زاهدان-میرجاوه) ۲۹۸ کیلومتر است که در این مسیر نیز ۹۰ کیلومتر باند دوم احداث  شده و عملیات ساخت ۴۲ کیلومتر بزرگراه در این مسیر در دست ساخت است و بقیه آن هنوز آغاز نشده است.
وی تاکید کرد: در مجموع برای تبدیل ۹۳۳ کیلومتر راه دوبانده در سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند افزون بر ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل به منظور افزایش ظرفیت ترانزیت راه‌های استان، ایمنی سفر و کاهش تصادفات رانندگی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای بویژه احداث بزرگراه را در اولویت کاری خود قرار داده بطوری‌که در سال گذشته ۶۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان بعد از اتمام مراحل ساخت زیر بار ترافیک رفته است. 
وی ادامه داد: همچنین ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در تمامی مسیرهای زیرپوشش این اداره‌کل در حال احداث است که پیش‌بینی می‌شود بخش قابل توجهی از آنها در پایان سالجاری آماده بهره‌برداری شود. اکبری تصریح کرد: در این راستا ۱۲ کارگاه راه‌سازی در محدوده این اداره کل با اشتغال بیش‌از ۲ هزار نفر فعال است.استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی شهرها و روستاها دارای ۲ اداره کل راه و شهرسازی در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر و ۲ اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!