پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8168 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۵۱ |
254 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «کویچی هاگیوادا»، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اعلام کرده قطع فوری ورادات نفت روسیه این کشور را با دشواری مواجه خواهد کرد. هاگیوادا این اظهارات را روز پنجشنبه در جریان سفر به واشنگتن مطرح کرده است. اظهارات وزیر ژاپنی یک روز بعد از آن مطرح […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «کویچی هاگیوادا»، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اعلام کرده قطع فوری ورادات نفت روسیه این کشور را با دشواری مواجه خواهد کرد.

هاگیوادا این اظهارات را روز پنجشنبه در جریان سفر به واشنگتن مطرح کرده است. اظهارات وزیر ژاپنی یک روز بعد از آن مطرح می‌شود که اتحادیه اروپا سخت‌ترین بسته تحریم‌ها علیه روسیه که تحریم نفت خام مسکو جزو آن است را پیشنهاد داده است.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته قصد دارد در نشست هفته جاری اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه را با رهبران گروه هفت مطرح کند. چنین تصمیمی می‌تواند ژاپن را که برای تأمین بخشی از نیازهای نفت خود به روسیه متکی است را با دشواری مواجه کند.

وزیر اقتصاد ژاپن در جمع خبرنگاران گفت: «با توجه به اینکه ژاپن از لحاظ منابع محدودیت دارد ما با مشکلاتی برای همراهی فوری [با تحریم‌های نفتی علیه روسیه] مواجه خواهیم شد.»

  خبرگزاری رویترز گزارش داده وزیر اقتصاد ژاپن در دیدار با وزیر انرژی آمریکا از ایالات متحده خواسته تولید گاز مایع را افزایش دهد تا به ژاپن برای کاستن از وابستگی در زمینه انرژی به روسیه کمک کند.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!