جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8172 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۵۱ |
280 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در اقدامی متقابل، هفت دیپلمات دانمارکی را «عنصر نامطلوب» اعلام کرد. به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، این دیپلمات‌های دانمارکی دو هفته فرصت دارند روسیه را ترک کنند. در این بیانیه آمده است، یک دیپلمات […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در اقدامی متقابل، هفت دیپلمات دانمارکی را «عنصر نامطلوب» اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، این دیپلمات‌های دانمارکی دو هفته فرصت دارند روسیه را ترک کنند.

در این بیانیه آمده است، یک دیپلمات دیگر نیز به دلیل عدم دریافت ویزای روسی، قادر نخواهد بود در سفارت دانمارک در روسیه فعالیت داشته باشد.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین در این بیانیه نوشت، اقدامات فوق پس از احضار سفیر دانمارک به او اطلاع داده شده و همچنین مراتب انتقاد شدید مسکو از سیاست‌های دولت دانمارک نیز به او منتقل شد زیرا «سیاست‌های فاحش ضدروسی دانمارک موجب آسیب جدی به روابط دوجانبه شده است».

 وزارت خارجه روسیه همچنین روز گذشته (چهارشنبه) از اخراج  ۸ دپیلمات ژاپنی از مسکو خبر داد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ۸ دیپلمات ژاپنی باید تا ۱۰ مه (سه شنبه ۲۰ اردیبهشت) خاک این کشور را ترک کنند.

اواخر فروردین امسال نیز ۲۱ دیپلمات سفارت بلژیک در مسکو عنصر نامطلوب توصیف شده و باید خاک روسیه را ترک کنند. از سوی دیگر، وزارت امور خارجه روسیه در اقدامی متقابل، دستور اخراج ۱۵ دیپلمات هلندی را صادر کرد. روسیه همچنین چهار کارمند سفارت اتریش در مسکو را اخراج کرد.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!