شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8178 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۵۲ |
260 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با عقب‌نشینی از مواضع قبلی، روز پنجشنبه از مقامات ارشد آلمان دعوت کرد به کشورش سفر کنند. به نوشته وبگاه شبکه «فرانس ۲۴»، برلین اعلام کرد «فرانک والتر اشتنمایر» رئیس جمهور آلمان امروز به‌صورت تلفنی با زلنسکی گفت‌وگو کرده است. به گفته دفتر […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با عقب‌نشینی از مواضع قبلی، روز پنجشنبه از مقامات ارشد آلمان دعوت کرد به کشورش سفر کنند.

به نوشته وبگاه شبکه «فرانس ۲۴»، برلین اعلام کرد «فرانک والتر اشتنمایر» رئیس جمهور آلمان امروز به‌صورت تلفنی با زلنسکی گفت‌وگو کرده است.

به گفته دفتر ریاست جمهوری آلمان، زلنسکی در این تماس تلفنی، اشتنمایر و «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان را به اوکراین دعوت کرده است.

این دعوت در حالی انجام می‌گیرد که پیش‌تر دولت اوکراین با سفر اشتنمایر به این کشور مخالفت کرده بود. روز گذشته نیز شولتز اعلام کرده بود فعلاً قصد سفر به اوکراین را ندارد.

شولتز با انتقاد از دولت زلنسکی گفت، آلمان کمک‌های مالی زیادی به اوکراین فرستاده و ارسال تجهیزاتی همچون خودروهای سنگین نظامی را نیز در دستورکار قرار داده اما کی‌یف در پاسخ با سفر اشتنمایر مخالفت کرده است.

با این حال به گفته دفتر ریاست جمهوری آلمان، اشتنمایر در تماس تلفنی روز پنجشنبه گفت کشورش با اوکراینی‌ها ابراز همبستگی می‌کند و هردو رئیس جمهور این تماس تلفنی را «بسیار مهم و بسیار خوب» توصیف کرده‌اند.

شولتز روز یکشنبه مخالفت خود را با گام‌های یکجانبه درباره ارسال سلاح به اوکراین ابراز داشت و گفت که برلین اقدامات خود را با متحدان هماهنگ خواهد کرد.  از سوی دیگر شمار آلمانی‌هایی که طوماری را به امضا درآوردند که در آن از وی درخواست کردند که انتقال تسلیحات سنگین به اوکراین را متوقف کند، تا آن روز به ۱۰۶ هزار و ۶۴۶ نفر رسیده بود.

علاوه بر این دولت آلمان ادعا کرده که در کاهش اتکا به واردات نفت خام از روسیه پیشرفت‌هایی به دست آورده و انتظار می‌رود تا آخر تابستان سال جاری واردات نفت خام از مسکو را به طول کامل قطع کند.

این تصمیم دولت آلمان درحالی اعلام می‌شود که کل اتحادیه اروپا به دنبال تصمیمی مشترک برای ممنوعیت واردات فرآورده‌های نفتی از روسیه است. اقدامی که مورد مخالفت برخی از کشورهای اروپایی قرار دارد و به دلیل این شکاف عمیق، بروکسل تا کنون نتوانسته تصمیم مشترکی در این زمینه اتخاذ کند.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!