جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8182 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۵۲ |
318 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، منابع خبری عبری و فلسطینی از عملیات استشهادی درمنطقه «العاد» در نزدیکی تل‌آویو واقع در فلسطین اشغالی خبر می‌دهند. خبرگزاری شهاب به نقل از منابع عبری گزارش داد، این عملیات با چاقو توسط یک شهروند فلسطینی صورت گرفته و در جریان آن شش صهیونیست زخمی شده‌اند. […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، منابع خبری عبری و فلسطینی از عملیات استشهادی درمنطقه «العاد» در نزدیکی تل‌آویو واقع در فلسطین اشغالی خبر می‌دهند.

خبرگزاری شهاب به نقل از منابع عبری گزارش داد، این عملیات با چاقو توسط یک شهروند فلسطینی صورت گرفته و در جریان آن شش صهیونیست زخمی شده‌اند.

 

 

رادیو رژیم صهیونیستی اما به صورت رسمی خبر داد که در جریان این عملیات سه صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند. برخی از منابع نیز گفته‌اند که این عملیات، با ساطور انجام شده است و برخی دیگر از انجام عملیات با تبر خبر می‌دهند.

منابع عبری همچنین گفته‌اند که عامل این عملیات، موفق به فرار از صحنه عملیات شده است و جست‌وجو همچنان ادامه دارد. البته برخی دیگر از منابع، دو نفر را عامل این عملیات عنوان کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز از صهیونیستهای حاضر در العاد خواسته است که در منازل خود بمانند. این نهاد صهیونیست همچنین گفت که عاملان این عملیات از سلاح گرم نیز استفاده کرده‌اند.

 

 

حماس: عملیاتهای استشهادی ضربه مهلکی به  رژیم صهیونیستی است

عبد اللطیف القانوع سخنگوی جنبش حماس نیز با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تمجید از این عملیات، گفت که چنین عملیاتهای ضربه مهلکی به رژیم صهیونیستی و سیستمهای امنیتی آن است.

القانوع تأکید کرد که این عملیات و عملیاتهای پیشین، صرفا پاسخی به جنایات رژیم صهیونیستی و یورش صهیونیستها به مسجدالاقصی است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه و دفاع ملت فلسطین از مسجدالاقصی ادامه خواهد داشت، هشدار داردکه صهیونیستها، هزینه جنایات و سیاستهای نژادپرستانه خود علیه ملت فلسطین را پرداخت می‌کنند.

این تصاویر نیز از عملیات العاد منتشر شده است:

 

 

رسانه‌های فلسطینی، امروز، خبر دادند که بیش از ۷۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مناسبت سالروز اشغال فلسطین وارد مسجد الاقصی شده‌اند و در تلاش هستند تا پرچم رژیم صهیونیستی را در مسجد الاقصی به اهتزاز درآورند.

با این حال، نیروهای رژیم صهیونیستی باتوجه به هشدارهای شدیداللحن گروه‌های مقاومت فلسطین از این اقدام ممانعت به عمل آوردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین دیشب هر یک در بیانیه‌ای جداگانه درباره تبعات این اقدام به تل‌آویو هشدار دادند. رسانه‌های عبری،‌ گزارش داده بودند که ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف قدس و تل‌آویو سامانه‌های گنبد آهنین مستقر کرده است.

جنبش حماس در بیانیه‌ای در این خصوص هشدار داد و گفت: «اجازه مقامات [رژیم] اشغالگر صهیونیستی به شهرک‌نشینان برای ورود به صحن مسجد الاقصای شریف، فردا (پنجشنبه)، بازی با آتش است و منطقه‌ را به سمت تنشی می‌کشاند که [رژیم اشغالگر] خود کاملا مسئول آن خواهد بود.»

 جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای شدیداللحن درباره هرگونه اقدام احتمالی شهرک‌نشینان هشدار داد و تأکید کرد: «فراخوان ورود به مسجد الاقصی را جنگ علیه ملت و مقدساتمان می‌دانیم. ما در دفاع از [مسجد] الاقصی و قدسمان به هر قیمتی که شده کوتاهی نخواهیم کرد.»

«کمیته‌های مقاومت مردمی» فلسطین نیز در بیانیه‌ای در خصوص هرگونه تحرکات شهرک‌نشینان در مسجد الاقصی هشدار دادند و اعلام کردند: «ورود به مسجد الاقصی و هتک حرمت آن بازی با آتش است و یک کارشکنی خطرناک به شمار می‌آید که دشمن جنایتکار صهیونیستی تاوان آن را خواهد داد.»

 


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!