شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8202 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۰۳ |
86 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار غلامرضا سلیمانی شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره شهدای بازی دراز در بقعه احم ابن اسحاق(ره) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با مقایسه دوران دفاع مقدس با رژیم پهلوی افزود: در زمان پهلوی شاه مملکت اختیاری از خود نداشت و بسیاری از قسمت‌های مختلف کشور خیلی راحت واگذار شد اما […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار غلامرضا سلیمانی شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره شهدای بازی دراز در بقعه احم ابن اسحاق(ره) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با مقایسه دوران دفاع مقدس با رژیم پهلوی افزود: در زمان پهلوی شاه مملکت اختیاری از خود نداشت و بسیاری از قسمت‌های مختلف کشور خیلی راحت واگذار شد اما در دوران دفاع مقدس، ملت ایران به فرمان امام راحل  به میدان آمد و تفکر علوی و عاشورایی را وارد میدان کرد و در برابر دنیای استکبار ایستاد و نگذاشت یک وجب از خاک کشور به تاراج برود.
وی اظهار داشت: ارتش، سپاه و بسیج مردمی، نیروهای انتظامی، عشایر و جهاد سازندگی همه در جبهه های حق علیه باطل حضور می یافتند و در دفاع از این آب و خاک به مقابله با دشمن می پرداختند.
رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: استان کرمانشاه هم در ابتدای جنگ و هم در انتهای تجاوز در عملیات غرور آفرین مرصاد سپر مقاوم کشور در برابر تمام دنیای استکبار  شد و باید قدردان این مردم باشیم.
سردار سلیمانی گفت: ملت سرافراز ایران اسلامی به فرمان امام‌راحل در زمان پیروزی انقلاب و هم در جنگ تحمیلی به میدان آمدند و امروز نیز مردم در زمام امام حاضر، در عرصه های مختلف به میدان آمده و سختی ها را تحمل کردند.
وی خاطر نشان کرد : ما امروز درگام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم، قله های پیروزی مختلفی را فتح کردیم و پیروزی نهایی و ظفر اصلی نزدیک است.
                                         
وی دشمنان نظام و انقلاب را ضعیف شده دانست و اظهار داشت : امروز دشمنان ما ضعیف شده اند قدرت آن ها فقط در ظاهر است و از درون پوسیده اند و نابودی آن ها به حول قوه الهی نزدیک است
سردار سلیمانی بیان داشت: رهبر انقلاب پیش بینی کرده اند که رژیم صهیونیستی ۲۵سال آینده وجود ندارد و خود صهیونیست ها نیز براین امر اذعان دارند.
وی تاکید کرد : پیش بینی امام راحل و رهبر انقلاب چون براساس سنت الهی است قطعا همانند پیش بینی های گذشته محقق خواهد شد.
وی باتا کید بر جهاد تبیین مد نظر رهبر انقلاب اسلامی اظهارداشت: جهاد تبیین امروز وظیفه یکایک افراد جامعه است، در سایه سار فرهنگ شهادت و ایثار که همان فرهنگ عاشورایی است نباید اجازه دهیم که دشمن راهبرد خود را که تحریف واقعیات و نامید کردن مردم ایران و مایوس کردن ملت های آزاده جهان است عملیاتی کند.
وی تاکید کرد: جهاد تبیین راه مقابله با راهبرد دشمن در تحریف واقعیات است و امروز همه ما وظیفه داریم که در مسیر جهاد تبیین گام برداریم.
رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور باتاکید بر لزوم آمادگی مردم و رفع مشکلات کشور اذعان داشت: مردم همواره آماده جهاد اقتصادی، جهاد سیاسی، جهاد تبیین و اگر نیاز شد جهاد دفاعی هستند و مشکلات کشور که بجا مانده از تفکر غربی است و ملت ایران را رنج می دهد باید مرتفع شود.
سردار سلیمانی گفت: عملیات بازی دراز نقطه عطفی در دفاع مقدس  است که این عملیات غرور آفرین  به همراه عملیات بیت المقدس نقطه عطف مکتب دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.  
وی افزود: قدرت دفاعی کشور مبتنی بر تفکر عاشورا و راه علوی در این کشور بنا نهاده و به جهان صادر شده است و امروز همه شاهد پیروزی ملت های آزاده جهان در برابر ظالمان براساس همین قدرت دفاعی هستند.
او گفت: از مردم استان کرمانشاه و شهرستان سرپل ذهاب که این عملیات همه جانبه فرهنگی را هر ساله در سالروز عملیات غرورآفرین بازی دراز برگزار می کنند قدردانی می کنم.
 امام جمعه سرپل ذهاب نیز در  این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس اظهار داشت: مقام شهدا ارزش و منزلت والایی دارد وقتی که آیات و روایات را بررسی می کنیم به عظمت شهید و مقام شهید بیشتر پی می‌بریم.حجت الاسلام جواد فاطمی نسب  گفت: در روایت داریم فردای قیامت در بین همسایگان شهدا نزاع هست بخاطر اینکه هر کدام از همسایه‌های شهدا دوست دارند در جوار این شهدا باشند و این مقام و منزلت شهدا است از این رو باید قدردان شهدا باشیم.
عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.
در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!