پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8275 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۰۳ |
79 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا، با توجه به تعطیلات عید سعید فطر، تعدادی از هموطنان فرصت را غنیمت شمرده و با سفر به استانهای گردشگر، تعطیلات خود را سپری کردند که استان گیلان یکی از مقاصد مهم گردشگران در تعطیلات هفته گذشته بود.   به دلیل ورود موج جدید مسافران ترافیک محور قزوین – رشت محدوده منجیل- رودبار […]

به گزارش ایرنا، با توجه به تعطیلات عید سعید فطر، تعدادی از هموطنان فرصت را غنیمت شمرده و با سفر به استانهای گردشگر، تعطیلات خود را سپری کردند که استان گیلان یکی از مقاصد مهم گردشگران در تعطیلات هفته گذشته بود.
  به دلیل ورود موج جدید مسافران ترافیک محور قزوین – رشت محدوده منجیل- رودبار طی هفته گذشته سنگین بود و به گفته مسئولان پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان، ورود خودرو در تعطیلات هفته گذشته ، از افزایش ۲۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود و حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد گیلان شد.
همچنین طبق آمار مسئولان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان، ورود مسافران به این استان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از طریق زمینی و هوایی برآورد شد که این تعداد مسافر طی ایام عید فطر ، هشتم تا چهاردهم اردیبهشت ماه وارد استان شدند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد نزدیک به ۱۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.
همچنین اقامت مسافران در استان گیلان ( اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت ) دارای رشد ۹۵.۲۵ درصدی بود  و بیش از ۶۰۶ هزار نفر از موزه ها، بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری گیلان بازدید کردند که این رقم نیز نسبت به دوره  مشابه سال گذشته حدود ۹۴ درصد رشد داشته است.
رهاسازی آب سد سفیدرود زودتر از زمانبندی اعلام شده
با توجه به اینکه فصل کاشت برای کشاورزان آغاز شده و یکی از دغدغه‌های مهم آنان طی چند سال اخیر نیز کمبود آب است، به‌ دستور استاندار گیلان و به‌ منظور کاهش نگرانی و دغدغه مردم بخصوص کشاورزان و شالیکاران ، آب سد سفیدرود زودتر از موعد مقرر رهاسازی شد.
براساس تصمیم کمیته منابع و مصارف آب گیلان که ۲۲ فروردین از سوی شرکت آب منطقه ای استان اعلام شد، قرار بود رهاسازی آب سد سفیدرود از دوازدهم اردیبهشت ماه جاری برای کانال‌های آبیاری فومنات و راست سد سنگر و از شانزدهم اردیبهشت ماه برای کانال چپ سد سنگر آغاز شود.
اما اسدالله عباسی استاندار گیلان روز شنبه هفته گذشته در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان از رهاسازی آب سدسفیدرود از دهم اردیبهشت خبر داد و با تاکید بر اهتمام ویژه مسئولان برای کاهش تنش آبی گفت: فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه های اجرایی برای کاهش نگرانی و دغدغه مردم در تأمین آب کشاورزی و توزیع عادلانه آب، به صورت جهادی پای‌کار هستند.
وی به تنش آبی و کاهش بارندگی در سالجاری اشاره کرد و افزود: از ماه های پایانی سال گذشته مساله تامین آب کشاورزی استان در جلسات کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما پیش بینی ها درخصوص میزان بارش در ارتفاعات محقق نشد.

استاندار گیلان به تشکیل قرارگاه های شهرستانی به ریاست فرمانداران به منظور مدیریت توزیع آب کشاورزی علاوه بر قرارگاه استانی اشاره و تامین به‌موقع آب را دغدغه مسئولان استان خواند و خاطرنشان کرد: در جهت تحقق این امر علاوه بر دستگاه های متولی در حوزه آب ، دستگاه های اجرایی دیگر هم وارد عمل شده و به لایروبی و بهسازی مسیر انتقال آب پرداختند.
همچنین طبق اعلام آب منطقه ای گیلان براساس این برنامه ، آبگذاری کانال آب بر فومنات از سد تاریک و کانال راست سنگر برای اراضی شالیزارهای منطقه شرق استان گیلان از صبح روز یکشنبه یازدهم اردیبهشت ماه انجام می‌شود.
برنامه آبگذاری کانال چپ سنگر(اراضی شالیزارهای شهرستان های رشت و خمام ) نیز با توجه به تغییرات اعلام شده از صبح روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه آغاز می گردد. مرحله اول آبگذاری کانال های آبیاری شبکه سفیدرود جهت نشاء برنج ۱۶ روز بصورت پیوسته می باشد و پس از آن نوبت بندی آب بصورت  چهار روز قطع و هشت روز وصل ادامه خواهد داشت.د.
تعطیلی محل دفن زباله سراوان تا پایان امسال 
محل دفن زباله سراوان به یک معضل ملی تبدیل شده و با توجه به پیگیریهای استاندار و سایر مسئولان ارشد گیلان، دولت سیزدهم مترصد برطرف کردن این معضل است تا مردم این منطقه که طی یکی ۲ دهه اخیر با مشکلات زیادی ربرو هستند، از این مشکلات رهایی یابند.
در این راستا نیز ، سخنگوی ستاد مدیریت پسماند گیلان در تازه ترین و آخرین تصمیمات اتخاذ شده در خصوص برطرف کردن معضل محل دفن زباله سراوان گفت: محل دفن زباله سراوان تا پایان امسال تعطیل می‌شود و زباله جدیدی وارد این دفن‌گاه نخواهد شد و محل دفن زباله سراوان باید تعطیل و ظرف چند ماه مراحل بهسازی نهایی و درختکاری آن در ابتدای سال ۱۴۰۲ به سرانجام برسد.
جواد شفیعی ثابت  افزود: دهستان سراوان حدود ۱۲هزار و روستای سراوان حدود هفت هزار جمعیت دارد که ساکنین خوب این منطقه طی سالهای متمادی بعلت برخی بی تدبیری ها، دچار مشکلات عدیده در خصوص آسیب های ناشی از محل دفن زباله در چند کیلومتری روستای خود شدند که طی چند هفته اخیر تعدادی از اهالی خوب و فهمیم منطقه، اعتراضی به تداوم حمل زباله به منطقه داشتند که سبب انسداد راه تردد به محل دفن زباله سراوان شد.
مدیرکل سیاسی استانداری گیلان گفت: با توجه به اینکه دولت سیزدهم با سفر رئیس جمهور و از ماهها قبل از این تجمع ، مهمترین خواسته و مشکل مردم را مدیریت پسماند در استان شناسایی و اعلام کردند، مصوبات و اعتباراتی پس از سفر رئیس جمهور با نامه معاون اول رئیس جمهور از جمله تصویب یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان جهت مدیریت پسماند در استان گیلان به وزارت کشور ابلاغ شد که ۱۰۰میلیارد تومان آن در اردیبهشت ماه به دستگاه مجری با نظارت استانداری گیلان اختصاص یافت.
شفیعی ادامه داد: با توجه به شروع فصل گرما و تاخیر در سم پاشی، شن ریزی و بهسازی محل دفن که سلامت صدهها هزار نفر از شهروندان را به خطر می‌انداخت، با مدیریت و برنامه دستگاه‌های اجرایی ، انتظامی و فرمانداری رشت و همراهی خوب مردم منطقه اقدام به بازگشایی مسیر سراوان شد و با حضور نمانیده وزیر کشور مراحل اجرای فازهای سوم و چهارم کودعالی شهرداری رشت درحال اجرا است و بازنگری در قرارداد زباله سوز هم در حال بررسی است.

زباله سوز رشت بر روی ریل
سخنگوی ستاد مدیریت پسماند گیلان همچنین گفت: آخرین تصمیمات گرفته شده برای برون رفت از وضعیت موجود و طبق آخرین مذاکرات خواسته های مردم عبارت است از تکمیل ساختمان شماره یک زباله سوز و ورود تجهیزات زباله سوز و تصویب اعتبار بهسازی سراوان و تکمیل سوله ۶ هزار متری کودآلی، ورود ماشین آلات خط سه و چهار کودآلی و شناسایی محل های دفن جدید و مناسب و کم زیان و مدیریت برای کاهش خروجی زباله از کودآلی مجموعه اقداماتی است که شهرداری رشت و سایر شهرداری ها و حوزه عمرانی استانداری گیلان با نظارت نمایندگان وزیر کشور در گیلان در حال انجام است.
شفیعی خاطرنشان کرد: همچنین طبق صحبتهای انجام شده ، مدت زمانی که به مردم براساس نظرات حوزه عمرانی و کارشناسان و ناضران وعده داده شد تا این مشکلات برطرف شود عبارت است از اینکه طبق مصوباتی که از سال قبل وجود است تا پایان امسال محل دفن زباله سراوان باید تعطیل و ظرف چند ماه مراحل بهسازی نهایی و درختکاری آن در ابتدای سال ۱۴۰۲ به سرانجام برسد.
به گفته او، برای حل این مشکل از گذشته چند راهکار در نظر گرفته شده بود که ساخت کارخانه‌های کود آلی و زباله سوز ۶۰۰ تنی، ساخت تصفیه خانه شیرابه‌های حاصل از زباله‌های سراوان و بهسازی و پوشش محل دفن زباله از تصمیمات اتخاذ شده بود.
سخنگوی ستاد مدیریت پسماند گیلان گفت: از روز ورود هیات دولت به استان گیلان (هشتم بهمن ۱۴۰۰) به طور جدی در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت و وزیر کشور با حضور در منطقه و گفت و گو با مردم، دستور انجام طراحی مناسب و اقدامات عاجل به منظور تعطیلی کامل این دفن گاه را صادر کرد.
وی افزود: همچنین آقای مخبر معاون اول رییس جمهور چهارم اسفند سال گذشته خطاب به  وزیر کشور اعلام کرد در اجرای دستور سفر رییس جمهور به گیلان، یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی پسماند گیلان اختصاص یابد که ۶۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودحه کشور و ۶۰۰ میلیارد تومان هم از محل منابع شهرداری رشت و سایر شهرداری‌های استان در سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ اختصاص یابد.
شفیعی اضافه کرد: در خصوص روند ساخت کارخانه زباله سوز لازم به ذکر است که ساخت کارخانه زباله سوز در سفر آقای احمدی نژاد رییس جمهور وقت به گیلان مصوب شد، ولی به دلیل شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست در دولت یازدهم ، چهار سال مسکوت ماند و در دوران ریاست جمهوری آقای روحانی و سال ۹۷ بالاخره ساخت این زباله سوز آغاز شد و تاکنون فقط ۳۰ درصد پیشرفت کار دارد.
سخنگوی ستاد مدیریت پسماند گیلان گفت: برای تکمیل ساختمان و تاسیسات کارخانه زباله سوز ۶۰۰ تنی که دارای کد اعتباری است به ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار و برای تجهیزات این طرح به ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی اظهار کرد: در خصوص ساماندهی زباله‌های منطقه سراوان نیز بهسازی و پوشش محل دفن زباله سراوان به ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تصفیه شیرابه این منطقه هم به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با این مبلغ اطراف زباله‌ها دیوار شنی کشیده شود و بعد هم تا ۲ یا سه سال آینده در منطقه درختکاری می‌شود.
رفع تصرف ۷۰ هزار متر مربع از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش امیرکلایه لاهیجان
 به همت ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان بالغ بر ۷۰ هزار مترمربع از اراضی ملی در پناهگاه حیات وحش امیر کلایه در این شهرستان ، رفع تصرف شد.
 به گزارش روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان، با توجه به  پیگیریهای صورت گرفته توسط اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان، حکم صادره از سوی حوزه قضایی  رودبنه و مشارکت نیروی انتظامی این اراضی  رفع تصرف شد .

بنا به مهین گزارش ، با توجه به اهمیت  پناهگاه حیات وحش امیرکلایه و لزوم توجه حفاظت بیشتر و بهتر از آن ، پس از مشاهده تصرف اراضی با تشکیل پرونده و تایید حکم قضایی قطعی، اراضی تصرفی از متخلف بازپس گرفته شد.
 تالاب و پناهگاه حیات وحش امیرکلایه به مساحت یکهزار و ۲۳۰ هکتار در سال ۱۳۴۹  بعنوان  تنها منطقه حفاظت شده و چهارگانه سازمان محیط زیست در شهرستان لاهیجان ثبت شده و در بخش رودبنه واقع است.
اتنصاب فرماندار شهرستان رضوانشهر 
با صدور حکمی از سوی وزیر کشور، سیدنادر صفوی میرمحله، رسما بعنوان فرماندار شهرستان رضوانشهر منصوب شد.

صفوی در کارنامه خود فعالیت در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان (رئیس حراست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، رئیس اداره تشکیل تعاونی های گیلان، معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلان شهر رشت، ریاست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماسال و رضوانشهر را دارد.
 در تاریخ یکم اسفند سال ۱۴۰۰ با صدور حکمی از سوی دکتر عباسی استاندار گیلان، سید نادر صفوی به‌عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان رضوانشهر منصوب شد.
واردات بیش از ۴۰ هزار تن روغن خام به گمرکات استان گیلان 
بیش از پنج هزار تن روغن خام جدید به گمرکات استان گیلان وارد شد تا با ورود این مقدار روغن خام، مجموع واردات استان در سال جاری به ۴۰ هزار تن برسد.
به گفته ابوالقاسم یوسفی نژاد ناظر گمرکات استان گیلان و مدیر کل گمرک انزلی، التهاباتی که اخیراً در خصوص کمبود روغن در بازار بوجود آمد، نگرانی مردم کشور و استان گیلان را در تامین این ماده اولیه خوراکی به همراه داشت.
وی با بیان اینکه استان گیلان به دلیل همجواری با کشورهای اوراسیا یکی از مهم ترین مجرای تامین روغن خوراکی است، افزود: امیدواریم مراحل صدور مجوز از سوی دستگاههای مربوطه برای وارد کنندگان با سرعت بیشتری طی شود و بزودی شاهد آرامش در بازار روغن و رفع نگرانی های مردم استان گیلان باشیم.
ناظر گمرکات استان گیلان و مدیر کل گمرک انزلی با بیان اینکه گمرکات استان گیلان آمادگی دارند به صورت شبانه روزی عملیات ترخیص کالاهای اساسی را سرعت بخشند ادامه داد: هم اکنون روند ورود و ترخیص کالاهای اساسی به استان گیلان سرعت یافته است.

یوسفی نژاد خاطر نشان کرد: در گمرکات استان گیلان کالاهای اساسی دپو شده نداریم و این روند در سال جاری ادامه یافته و شاهد ورود کالاهای اساسی در کشور و استان گیلان باشیم .
گمرکات گیلان بعلت موقعیت راهبردی و ژئوپلتیک همواره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است. گمرک بندرانزلی در طول تاریخ همواره بعنوان دروازه ورود به اروپا و شاهرگ اتصال شمال به جنوب شناخته می شد و هم اکنون نیز جایگاه مهم و حساس خود را بعنوان یکی از مراکز مهم ورود کالا به کشور و نقطه اتصال کریدور شمال و جنوب حفظ کرده است.
در حال حاضر رویه های، واردات قطعی، صادرات قطعی ، ترانزیت داخلی، ترانزیت خارجی ، ورود موقت، خروج موقت خودرو ، هدیه و سوغات، مرجوعی و مسافری در این گمرک اجرا می شود.
گمرک انزلی به عنوان مهمترین گمرک شمالی حاشیه دریای خزر با واقع‌شدن در کریدور شمال ـ جنوب و همسایگی دریایی با کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان با راه‌اندازی و اجرای برنامه‌های مختلف سیستمی طی این سالها گامهای بلندی جهت ارائه خدمات گمرکی ( واردات قطعی ـ صادرات قطعی ـ ترانزیت داخلی ، خارجی وکارنه تیرـ ورود موقت ـ امانات پستی ـ مبادلات مرزنشینان ) به صورت مکانیزه برداشته‌است.
قدردانی استاندار گیلان از مقام معلم 
۱۱ اردیبهشت مقارن با روز شهادت استاد مرتضی مطهری، به عنوان روز معلم در ایران نامگذاری شده که در این روز با انجام مراسم های مختلف، از مقام والای این قشر زحمتکش تجلیل و تقدیر می‌شود که در این راستا، اسدالله عباسی استاندار گیلان به مناسبت روز معلم به همراه سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان، به صورت سرزده و با حضور در دبستان قرآنی هیئت امنایی علامه طباطبایی ناحیه ۲ رشت از مقام شامخ معلم قدردانی کرد.
اسدالله عباسی ضمن پاسداشت مقام معلم و تکریم از معلمان، گفت: شان و جایگاه معلم از ارزش بالایی برخوردار است و خود را مدیون معلمان می دانیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف شهید مطهری(ره) و درود به روح پرفتوح همه معلمان شهید افزود: خوشبختانه پس از مدت ٢ سال با حضور دانش‌آموزان، نشاط خوبی به مدارس بازگشته و روند آموزش آنان از پیشرفت خوبی برخوردار است.
استاندار گیلان با بیان اینکه معلمان سخت‌کوش در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی و جبران خلاهای ناشی از آموزش مجازی، نقشی موثری دارند، افزود: تربیت و آموزش دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور امری بسیار مهم است به این جهت دولت به ارتقاء جایگاه معلمی از نظر معنوی و مادی توجهی ویژه دارد.
وی با اشاره به اثرگذاری دانش‌آموزان در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آینده کشور، اظهار داشت: ایجاد نشاط بین دانش‌آموزان، به پویایی خانواده‌ها و  اجتماع کمک شایان توجهی می‌کند.
شکست ملوان ، توقف شهرداری آستارا 
هفته بیست و هشتم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور عصر پنجشنبه برگزار شد که تیم فوتبال ملوان انزلی در یک بازی خارج از خانه در ساوه مقابل تیم خوشه طلایی این شهر با نتیجه یک بر صفر متحمل شکست شد تا دومین شکست فصلش را تجربه کند.
ملوانان که شنبه هفته گذشته نیز در هفته بیست و هفتم این مسابقات در یک دیدار خانگی مقابل تیم خیبر خرم‌آباد متوقف و به نتیجه مساوی دست یافته بود، در این دیدار و برابر تیم خوشه طلایی ساوه شکست را پذیرا شد تا این تیم پس از هفته ها صدرنشینی، جایگاه خود را به مس کرمان بدهد و خود به رده دوم جدول قرار گیرد.

همچنین تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا در هفته بیست و هشتم این مسابقات در یک بازی خانگی مقابل تیم رایکا بابل قرار گرفت که این نامینده گلان در این بازی به نتیجه مساوی دست یافت تا ۲ امتیاز حساس این دیدار خانگی را از دست دهد.
این در حالی است که تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا در هفته بیست و هفتم این مسابقات نیز متحمل شکست شده بود تا این تیم همانند ملوان  از ۲ بازی اخیر خود فقط یک امتیاز کسب کند و نتواند خود را به تیمهای صدرنشین نزدیک کند.
تا پایان هفته بیست و هشتم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، تیم ملوان بندرانزلی با کسب ۵۸ امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارد و تیم شهرداری بندرآستارا  نیز با کسب ۳۶  امتیاز و ۲ پله سقوط، در رتبه دهم جدول رده‌بندی قرار دارد.
در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان، ۱۸ تیم در یک گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم رقابت می‌کنند که تیمهای ملوان و شهرداری بندرآستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند که در نهایت تیم‌های اول و دوم این مسابقات به لیگ برتر صعود می‌کنند.
اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهوری برای ساماندهی پسماند گیلان
استاندار گیلان نیز در تازه ترین اظهار نظر خود در خصوص برطرف کردن مشکلات و معضلات محل دفن زباله سراوان ، از اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهوری برای ساماندهی پسماند استان خبر داد و گفت: مصمم هستیم تا پسماند سراوان با رویکرد جدید ساماندهی شود.
اسدالله عباسی روز پنجشنبه در جریان بازدید میدانی از عملیات بهسازی، تسطیح، پوشاندن و کنترل شیرابه مخزن زباله سراوان مدیریت پسماند را از وظایف شهرداری‌ها عنوان و ثبات مدیریتی در شهرداری رشت را از مولفه های مهم در ساماندهی وضعیت منطقه سراوان بیان کرد و گفت: بر این اراده و اهتمام هستیم که منطقه سرسبز سراوان، با به کار گرفتن همه ابزارها و امکانات، به طبیعت بازگردد.
 عباسی با اشاره به اختصاص اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری به گیلان ادامه داد: پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت مصوب شده که یکصد میلیارد تومان تخصیص یافته است.
استاندار گیلان اعتبار تخصیص یافته قبلی در بخش زباله سوز را یادآور شد و گفت: هنوز به تعهدات این بخش به طور کامل عمل نشده که مقرر شد بازنگری لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی با اشاره به تأکیدات رئیس جمهوری درباره ساماندهی این وضعیت، گفت: وزیر کشور نیز پیگیری‌های مستمری در این باره دارد و جدیت داریم که با شیوه و رویکردی جدید، مسئله زباله در سراوان ساماندهی شود.
عباسی تعامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای اختصاص اعتبارات لازم را یادآور شد و تداوم حمایت ها و توجهات ملی به پسماند استان های شمالی به ویژه زباله گیلان را از انتظارات خود عنوان کرد.
وی حضور پر شمار گردشگران در گیلان را یکی از عوامل تولید دو برابری پسماند ذکر و خاطرنشان کرد: مسئله باید در گستره ای ملی و فراتر از رشت و گیلان دیده شود ضمن آنکه پهنه‌های دیگری از استان هم با مسئله زباله درگیر هستند.
عباسی با بیان  اینکه از هیچ حمایت و کوششی دریغ نخواهیم کرد، جشن پایان معضل ۳۸ ساله پسماند سراوان تا پایان سال ۱۴۰۱ را از خواسته‌های خود از شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت ذکر کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!