شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8285 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۰۶ |
138 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

گروه های حد واسط مانند کمک دندان پزشکان تجربی و حتی دندان ساز ها با تصویب قانون در مجلس امکان فعالیت در زمینه ساخت دندان های مصنوعی و پروتز دندان را دارند و ارائه اینگونه خدمات دخالت در امور پزشکی محسوب نشده و انجام این نوع اقدامات تخلف نیز محسوب نخواهد شد. متاسفانه از گوشه […]

گروه های حد واسط مانند کمک دندان پزشکان تجربی و حتی دندان ساز ها با تصویب قانون در مجلس امکان فعالیت در زمینه ساخت دندان های مصنوعی و پروتز دندان را دارند و ارائه اینگونه خدمات دخالت در امور پزشکی محسوب نشده و انجام این نوع اقدامات تخلف نیز محسوب نخواهد شد.

متاسفانه از گوشه و کنار اخباری مبنی بر دخالت برخی از دندان سازان تجربی و کمک دندان پزشکان تجربی در امور پزشکی و به خصوص کارهای زیبایی هستیم که متاسفانه مشکلاتی را برای مراجعه کنندگان ایجاد کرده است.

قاسم صادقی رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت گفت: مراکز دندان پزشکی که خدمات حوزه سلامت دهان و دندان توسط گروه های حد واسط مانند کمک دندان پزشک تجربی، بهدار تجربی و دندان ساز تجربی را ارائه می دهند، باید مجوز فعالیت از وزارت بهداشت را بگیرند. در این گروه ها مانندگروه پزشکی اگر تخلفی رخ دهد نیز بر اساس رویه های قانونی و جاری با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

او می گوید که در حال حاضر نزدیک به هزار کمک دندان پزشک تجربی، حدود ۱۷٠٠ نفر بهدار تجربی و نزدیک به ۴ هزار دندان ساز تجربی در کشور مشغول به ارائه خدمات در حوزه سلامت دهان و دندان مطابق دستورالعمل های ابلاغی هستند.

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرد که برخی از این افراد گروه های حد واسط در دوران سالمندی هستند و بر اساس قانون وقت مجلس و اصلاحیه آن در سال ۶۶، در حال حاضر دو گروه از کمک دندان پزشکان متولد سال ۱۳۲۴ و قبل از ۱۳۲۴ که بهدار تجربی هستند می توانند  مشغول به ارائه خدمت باشند.

صادقی گفت:  بر اساس مصوبه مجلس این افراد مجوز ساخت پروتز دندان برای مراجعه کنندگان  را دارند و مجوز هیچ گونه دخالت در امور دندان پزشکی را طبق قانون نخواهند داشت. اگر گروه های حد واسط در امور پزشکی دخالت کنند محل فعالیت آنها پلمب و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.


بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!