پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8287 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۵۰ |
148 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به اصلاح یارانه آرد گفت: یارانه پنهان آرد باید در سالهای قبل و به صورت تدریجی حذف می‌شد اما دولت قبل این کار را انجام نداد. وی افزود: دولت قبل با وجود اینکه ما در سالهای […]

شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به اصلاح یارانه آرد گفت: یارانه پنهان آرد باید در سالهای قبل و به صورت تدریجی حذف می‌شد اما دولت قبل این کار را انجام نداد.

وی افزود: دولت قبل با وجود اینکه ما در سالهای گذشته با محدودیت منابع ارزی مواجه بودیم اقدام به حذف تدریجی یارانه پنهان آرد نکرد تا هزینه‌های احتمالی اجتماعی آن به گردنش نیفتد و از محبوبیتش کاسته نشود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: این اقدام دولت قبل باعث شد تا مسئولیت حذف یارانه پنهان آرد به گردن دولت جدید بیفتد و البته باید با کنترل قیمت‌ها جلوی فشار بر مردم در این حوزه گرفته شود.

حسن‌پور بیگلری خاطرنشان کرد: با وجود عدم حذف یارانه پنهان آرد و یارانه پنهان کالاهای اساسی در دولت قبل در آغاز به کار دولت آقای روحانی ۲۲ درصد از مردم زیر خط فقر قرار داشتند و در پایان هشت سال دولت آقای روحانی ۳۲ درصد از مردم زیر خط فقر قرار گرفته بودند و این نشان می‌دهد که منابع ارزی که برای پرداخت یارانه به کالاهای اساسی تخصیص یافته به جامعه هدف نرسیده است.

وی افزود: درست است که حذف یارانه پنهان آرد اقدام صحیح است، اما آقای رئیسی باید با مقابله جدی با سودجویان و سوءاستفاده کنندگان جلوی هرگونه سوءاستفاده را بگیرد.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما آقای رئیسی را بسیار دوست داریم و نمی‌خواهیم به خاطر اقدامات سوءاستفاده کنندگان جایگاه وی دچار خدشه شود و لذا از ایشان و دولت سیزدهم می‌خواهیم تا هر چه سریع‌تر نسبت به تأمین کالاهای مورد نیاز مردم و برخورد با سوءاستفاده کنندگان اقدام کنند.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!