جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8325 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱ |
85 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که موش‌ها موجودات مضری هستند، در حالی که این جوندگان در واقع حیوانات بسیار باهوشی هستند. فردی که چند موش دارد نشان می‌دهد که موش‌ها برای انجام بازی‌های ویدیویی آموزش می‌بینند و باهوش هم هستند. ویکتور توث ۳۰ ساله این آزمایش را انجام داد تا ثابت کند موش‌ها تصمیم گیرندگان […]

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که موش‌ها موجودات مضری هستند، در حالی که این جوندگان در واقع حیوانات بسیار باهوشی هستند. فردی که چند موش دارد نشان می‌دهد که موش‌ها برای انجام بازی‌های ویدیویی آموزش می‌بینند و باهوش هم هستند.
ویکتور توث ۳۰ ساله این آزمایش را انجام داد تا ثابت کند موش‌ها تصمیم گیرندگان بزرگی هستند و می‌توانند در بازی تیراندازی Doom مانند انسان‌ها باهوش باشند. در این آزمایش موش‌ها توانستند به طور مستقل در یک سری هزارتو‌ها حرکت کنند، در‌ها را باز کنند و حتی به هیولا‌ها شلیک کنند.
به همین دلیل یک عصب شناس از بوداپست مجارستان، یک سیستم واقعیت مجازی ساخت تا میزان هوشمندی موش‌ها را آزمایش کند. او در این باره گفت: من یک سیستم واقعیت مجازی برای جوندگان ساختم و سه موش را به روشی خودکار آموزش دادم. موش‌ها فوق العاده باهوش هستند و شما می‌توانید به آن‌ها آموزش دهید، چون حافظه خوبی دارند.

او افزود: می‌توان به موش‌ها کار‌های بسیار پیچیده آموزش داد و من می‌خواستم به آن‌ها یاد بدهم که بدون دخالت من، در جهت درست در بازی حرکت کنند. در هنگام آموزش، وقتی موش‌ها در جهت درست حرکت می‌کردند با آب شیرین پاداش می‌گرفتند.
در ابتدا، موش‌ها فقط بازی‌هایی را انجام می‌دادند که دارای خطوط مستقیم و پیچ‌های ساده بودند، با این حال، وقتی شروع به درک آن کردند، آقای توث جاده‌های پیچیده‌تری را با بن‌بست و پیچ‌های تصادفی در مقابل آن‌ها گذاشت.
در پایان آزمایش، موش‌ها یاد گرفتند که چگونه بازی را به شیوه‌ای شگفت‌انگیز انجام دهند و اگرچه آموزش تیراندازی به آن‌ها سخت‌تر بود، اما موش‌ها ثابت کردند که توانایی یادگیری مهارت‌های پیچیده را دارند.
بیشتر بخوانید

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید