جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8395 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ |
101 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

حسن میربلوکی روزجمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری نشتی گاز طبیعی بر حسب دبی جرمی با حمایت این شرکت و مشارکت دانشگاه بجنورد انجام شد که با توجه به تست های انجام گرفته عملکرد بهتری نسبت به نمونه خارجی دارد و مراحل پایانی را طی […]

حسن میربلوکی روزجمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری نشتی گاز طبیعی بر حسب دبی جرمی با حمایت این شرکت و مشارکت دانشگاه بجنورد انجام شد که با توجه به تست های انجام گرفته عملکرد بهتری نسبت به نمونه خارجی دارد و مراحل پایانی را طی می کند و با اجرای این طرح ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور، نقش بسزایی در مطالعات انتشار کربن خواهد داشت.
وی افزود: حمایت از پروژه استفاده از “پروب آلتراسونیک” در مخزن گرمکن های صنایع، طرح دیگری است که توسط کارشناسان این شرکت در حال اجراست و این پروژه با هدف بهینه سازی عملکرد و افزایش راندمان گرمکن و پروژه امکان سنجی فنی واقتصادی و طراحی یک کمپرسور موبایل با هدف بازیابی گازهای اتلافی درخطوط توزیع گاز طبیعی نیز در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی افزود: در راستای استمرار حمایت از پایان نامه و پروژه های دانشگاهی این شرکت همچنان ضمن حمایت از پروژه های موجود، آماده پذیرش و حمایت ایده های پژوهشگران کشور است.
تاکنون به ۳۱۰ واحد صنعتی و ۱۵ شهرک صنعتی استان گازرسانی شده است که این استان در این حوزه رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرده است.
نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی خراسان (بجنورد)، آلومینای ایران (جاجرم)، ریخته گری و لوله گستر اسفراین از جمله صنایعی هستند که گاز طبیعی مصرف می کنند.
اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از گاز طبیعی بهره مند هستند.
خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!