جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8423 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ |
81 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از تشکیل اتاق‌های فکر با مشارکت دانشگاه‌ها برای حل مسائل استانی، خبر داد و گفت: در اسرع وقت باید شورای موسسات و مراکز آموزشی پژوهشی استان راه‌اندازی و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود به گزارش ادراک خبر، دکتر مرتضی فرخی در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه نیشابور و تکریم […]

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از تشکیل اتاق‌های فکر با مشارکت دانشگاه‌ها برای حل مسائل استانی، خبر داد و گفت: در اسرع وقت باید شورای موسسات و مراکز آموزشی پژوهشی استان راه‌اندازی و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود

به گزارش ادراک خبر، دکتر مرتضی فرخی در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه نیشابور و تکریم از خدمات رئیس پیشین این دانشگاه به اهمیت نقش و فعالیت دانشگاه‌ها در جامعه و صنعت اشاره و تاکید کرد: دانشگاه‌ها با همکاری نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی باید به عنوان اتاق فکر صنعت عمل نموده و زیرساخت‌های علمی و پژوهشی لازم برای صنایع را فراهم نمایند.

وی افزود: با توجه به ارزیابی و نیازسنجی منطقه برای گسترش رشته‌های فنی مهندسی و البته تقویت رشته‌های علوم انسانی باید برنامه‌ریزی کرده و در این راستا گام‌های اساسی برداشت.

دکتر فرخی اظهار کرد: دانشگاه نیشابور باید دانشگاه جامع باشد و در راستای افزایش رشته‌های مورد نیاز صنعت گام بردارد و نگاه توسعه‌ای برای گسترش رشته‌های مورد نیاز جامعه و صنعت داشته باشد.

وی افزود: تاکنون دانشگاه مشغول آموزش دانش و پژوهش بوده و حضور موثری برای حل مسائل جامعه نداشته است. دانشگاه باید اتاق فکر حل مسائل جامعه شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: در اسرع وقت باید شورای موسسات و مراکز آموزشی پژوهشی استان راه‌اندازی و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود و به نحوی مدیریت و برنامه‌ریزی شود که توسعه یک مجموعه سبب تضعیف مجموعه دانشگاهی دیگر در شهرستان نشود.

وی گفت: وزارت علوم نیز بر اساس برنامه ارائه شده بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و اسناد بالادستی، حرکت به سمت تقویت بازوی دانش‌بنیان را دنبال می‌کند. به همین منظور معاونتی جدید به نام معاونت فناوری تشکیل و با ایجاد سامانه‌ای کارآمد، ایده‌ها و نظرها برای ارتباط صنعت و دانشگاه، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر فرخی همچنین گفت: چندین سال است که قول همکاری و تعامل ارتباط صنعت و دانشگاه داده شده ولی یک سامانه مشترک نیاز بود تا این ارتباط برقرار و نیاز صنعت برطرف شود. برای توسعه دانشگاه نیشابور باید تلاش شود و طی این یک ماه نیز اتفاقات خوبی رخ داده است.

وی در ادامه افزود: دانشگاه‌ها باید تلاش کنند تا با همدلی و تلاش در راستای اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گام بردارند و در این راه از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده نمایند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر فرخی در پایان سخنان خود از تلاش‌های دکتر صادقی سمرجانی رئیس سابق دانشگاه نیشابور قدردانی کرده و ابراز داشت: دکتر رحمانی‌دوست سرپرست جدید نیز فردی جهادی و انقلابی است و در این مدت کوتاه قبول مسئولیت اقداماتی موثر انجام داده و اعتبارات خوبی را برای مجموعه دانشگاه جذب کرده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!