پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 84467 |
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ |
72 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادارک خبر، یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد ویروس کرونا جدیدی که اخیراً در خفاش‌های روسی کشف شده است می‌تواند انسان‌ را آلوده کرده و در برابر واکسن‌ها مقاوم است. این موضوع باعث نگرانی محققان نسبت به حفره‌های امنیتی سیستم دفاعی در مقابل ویروس‌ها شد. پژوهشگران نوعی ویروس کرونای ناشناخته و جدید در خفاش […]

به گزارش ادارک خبر، یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد ویروس کرونا جدیدی که اخیراً در خفاش‌های روسی کشف شده است می‌تواند انسان‌ را آلوده کرده و در برابر واکسن‌ها مقاوم است. این موضوع باعث نگرانی محققان نسبت به حفره‌های امنیتی سیستم دفاعی در مقابل ویروس‌ها شد.

پژوهشگران نوعی ویروس کرونای ناشناخته و جدید در خفاش های روسیه کشف کردند که مشابه ویروس عامل کووید ۱۹ بوده و احتمالا در برابر واکسن مقاوم است.

این ویروس، خوستا-۲ (Khosta-۲) نام داشته و یک ساربکویروس (sarbecovirus) از دودمان خانواده کرونا است که اولین بار در نمونه های جمع آوری شده از خفاش ها در نزدیکی پارک ملی سوچی در روسیه از مارس تا اکتبر ۲۰۲۰ یافت شد، اگرچه در ابتدا به نظر نمی رسید تهدیدی برای انسان باشد.

یافته های پیشین نشان داده بود که ویروس خوستا-۲ می تواند سلول های انسانی را آلوده کرده و در برابر واکسن های کرونا مقاوم باشد.

مایکل لتکو، ویروس شناس دانشگاه ایالتی واشنگتن و نویسنده مسئول این مطالعه، در این رابطه می گوید: تحقیقات ما نشان می دهد که ساربکویروس هایی مانند کووید-۱۹ در خارج از آسیا و حتی در مکان هایی مانند غرب روسیه در حال گردش هستند. از نظر ژنتیکی، این ویروس‌های عجیب و غریب روسی شبیه برخی از ویروس‌های دیگر بودند که در نقاط دیگر جهان کشف شده بودند، اما از آنجایی که شبیه سارس کووید ۲ نبودند، هیچ ‌کس فکر نمی ‌کرد که واقعا امکان خطرزا بودن این ویروس وجود داشته باشد. متاسفانه بررسی های بیشتر نشان داد آنها می توانند سلول های انسانی را آلوده کنند.

لتکو در ادامه توضیحاتش افزود: ما در مطالعات خود دریافتیم که خوستا-۲ در حال حاضر فاقد برخی از ژن های مورد نیاز برای پاتوژن های موجود در انسان است اما خطر ترکیب مجدد آن با ویروس SARS-CoV-۲ وجود دارد که می تواند این توانایی را به وی بدهد.

وی افزود:ویروس SARS-CoV-۲ توانایی بازگشت از انسان به حیات وحش را دارد، در صورتی که ویروس‌هایی مانند خوستا-۲ منتظر میزبانانی با این ویژگی‌ ها هستند.

 

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید