پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8449 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ |
94 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سرویس اقتصادی ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، ساخت خودروی با کیفیت یکی از مطالبه‌های جدی مردم از خودروسازان است و این در حالی است که متاسفانه خودروهای تولیدی در داخل کشور تقریبا هیچ‌گاه رضایت مردم را به لحاظ کیفیت تامین نکرده‌اند.  تصادف زنجیره‌ای ۵۹ خودرو در بهبهان در بیستم دی ماه […]

به گزارش سرویس اقتصادی ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، ساخت خودروی با کیفیت یکی از مطالبه‌های جدی مردم از خودروسازان است و این در حالی است که متاسفانه خودروهای تولیدی در داخل کشور تقریبا هیچ‌گاه رضایت مردم را به لحاظ کیفیت تامین نکرده‌اند. 

تصادف زنجیره‌ای ۵۹ خودرو در بهبهان در بیستم دی ماه ۱۴۰۰ که به جان باختن ۵ نفر و مصدومیت ۴۱نفر منجر شد جدای از ناگوار بودن حادثه، پرده از ناایمن بودن خودروهای داخلی برداشت چراکه رئیس پلیس راهور اعلام کرد که ایربگ هیچ کدام از خودروها در تصادف باز نشد!

با توجه به عدم کیفیت خودروهای تولید داخل رهبر انقلاب نیز در دیدار دهم بهمن سال گذشته خود با جمعی از تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بیان داشت: با وجود حمایت زیاد از صنعت خودرو در کشور کیفیت خودرو خوب نیست، مردم ناراضی‌اند و حق با مردم است. 

همانطور که اشاره شد ساخت خودروی با کیفیت یکی از مطالبات جدی مردم از خودروسازان است و حال که مردم از ساخت خودروی بی‌کیفیت  توسط خودروسازان ناامید شده‌اند با ثبت سوژه‌ای در «سامانه فارس من» با عنوان «درخواست از سپاه برای ساخت خودرو با کیفیت» از سپاه برای ساخت خودروی با کیفیت تقاضا کرده‌اند. 

کابران سامانه فارس من در این پویش با اشاره به کشته شدن هزاران نفر در تصادفات رانندگی به علت ناایمن بودن خودرو آن هم با وجود قیمت‌های نجومی خودروهای تولید داخلی از مسئولان تقاضا کرده‌اند که منافع شخصی را کنار بگذارند و اجازه بدهند که سپاه به صنعت خودروسازی ورود کند. 

‌این در حالی است که محمد علی تیموری، مدیرعامل سایپا،‌ لازمه ارتقا کیفیت خودرو را تامین نقدینگی ‌می‌داند.

به ادعای تیموری در سه ماه گذشته ۲۴۰ پروژه برای کیفیت خودرو تعریف شده است اما این پروژه‌ها نیازمند یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی است. 
 

به گزارش فارس، این موارد در حالی از سوی مدیرعامل سایپا مطرح می‌شود که این خودروسازان برای جذب نقدینگی، حتی خودروهای تولیدنشده خود را یک ساله پیش‌فروش می‌کنند و معمولا در موعد مقرر هم با تأخیر تحویل می‌‌دهند در حالی که چنین رویه‌ای در هیچ یک از خودروسازی‌های دنیا وجود ندارد.

حال این مطالبه مردم بابت ورود سپاه به خودروسازی در شرایطی مطرح شده است که هر روز شاهد نقش‌آفرینی سپاه پاسداران در تولید علم و دانش در این حوزه هستیم و عملکرد چهل و چند ساله سپاه پاسداران در تولید محصولات دانش‌بنیان و به‌روز، نشان از توانایی این نهاد برای ورود به عرصه خودروسازی، تولید خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب و‌ درواقع نجات مردم از دست این خودروسازان است.

انتهای پیام/ 


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!